Marketingcampagnes moeten niet onvermijdelijk hopen geld kosten. Het kan ook met weinig middelen. Jorik Rombouts is er in de afgelopen maanden in geslaagd om zijn maatschappij, Rombouts Holding en haar zes starters met heel beperkte financiële middelen te positioneren op de markten. “Wij hebben vooral een optimaal gebruik gemaakt van de media”, zegt de entrepreneur.
Rombouts Holding heeft in enkele jaren tijd een snelle expansie doorgemaakt. Jorik Rombouts is een van de aangekondigde sprekers op het marketingcongres van Made in Antwerpen live. Hij is er als ondernemer toe bereid gevonden om de toehoorders het “verhaal over zijn avonturen” te doen. Hoe hij er als jonge bedrijfsleider (28) in geslaagd is zijn onderneming met haar 6 dochtervennootschappen in te markt te zetten. Zo Rombit bv., een softwarebedrijf dat gespecialiseerd is in cloud software, mobiele applicaties en webdevelopment. Badgecontrol dat veiligheidssystemen in elkaar steekt. The Brokery dat een systeem ontworpen heeft voor makelaars en notarissen waarmee ze schattingsverslagen, plaatsbeschrijvingen en marktanalyses kunnen maken.
In dit opzicht is het niet evident om die onderscheiden activiteiten uit te dragen aan een breed publiek van eventueel geïnteresseerden. “Wij hebben optimaal gebruik gemaakt van de media”, zegt Jorik Rombouts. “Wij hebben ernaar gestreefd om pakweg om de twee weken met een degelijk artikel uit te pakken. We konden vaststellen dat de journalisten echt wel belangstelling hadden voor artikels met een inhoud. Ze namen het over, telefoneerden, legden contacten. Op die manier hebben we vrij snel een netwerk uitgebouwd in de perswereld. Een vorm van marketing die alles bijeen toch erg goedkoop blijft. Marketing hoeft dus zeker niet altijd zo duur te zijn. We hebben kunnen vaststellen dat onze naamsbekendheid heel snel groeide.”
Rombouts Holding en de onderscheiden vennootschappen werden dan ook meteen opgemerkt. In die mate dat Rombit verleden jaar de titel groeigazelle toegekend kreeg door het Agentschap Ondernemen. De Antwerpse Kamer van Koophandel bekroonde Rombit tot de “meest beloftevolle starter van het jaar.” Volgens de stad Antwerpen zijn de apps van Rombit “de beste van de stad.”
Made in Antwerpen live gaat door op woensdag 3 juni e.k. in The Shop nabij het Antwerpse Eilandje. Toegang vanaf 13 u. Het aantal inschrijvingen loopt ondertussen hoog op waardoor de organisatoren binnenkort allicht verplicht zullen zijn om geïnteresseerden te weigeren. Het kan ondertussen nog heel even.
Professor Thorsten Strauss van de Antwerp Management School is de key note speaker op het congres. De opeenvolgende sprekers met Hans Van de Venster (Manna Foods), Alain Indria (Lombardia), Luc Arnouts (Haven van Antwerpen), Jorik Rombouts (Rombouts Holding) en Jeroen Van Camp (Coolblue) zullen elk voor zich een aspect van het moderne marketinggebeuren belichten.