En de factuur voor het geleverde werk? Die blijft achterwege. “De oprichting van ons Bold Impact initiatief kadert in ons engagement voor maatschappelijk verantwoord ondernemen”, aldus Karen Dieleman, Managing Partner bij BeBold. “Zo willen we onze marketing expertise ook aanwenden om bedrijven te helpen die niet de nodige financiën of kennis hebben. Concreet kiezen we elk jaar een project uit dat we met ons 24-koppige team een duwtje in de rug geven door een bepaald marketing vraagstuk te realiseren.”
Louise Verschelden, Digital Marketeer, treedt bij: “Als agency en team hebben we al langer oog voor duurzame initiatieven. We proberen dat bewustzijn door te trekken in onze gehele werking. Verwacht je bij ons dus niet aan single-use prullaria of plastic gadgets als relatiegeschenk voor onze werknemers en klanten.”
Ploggen en plandelen
Via een collega kwam BeBold in contact met Alex Callant en Bernard Herbert van WePlog. Dit is een platform ter ondersteuning bij en promotie van het ploggen (zwerfvuil opruimen tijdens het joggen) en plandelen (zwerfvuil opruimen tijdens het wandelen).
“Tijdens een teambuilding werd er positief gereageerd op het idee om samen iets te betekenen voor deze organisatie. Vervolgens gingen we met Alex en Bernard in gesprek om hun noden in kaart te brengen en te bekijken wat we concreet voor hen kunnen betekenen. Op basis van ons strategische voorstel hebben we een traject uitgewerkt dat we voor hen verwezenlijken tegen het einde van 2023”, vertelt Karen. “De uren die we investeren in deze samenwerking werden afgestemd met WePlog en gaan we dus niet factureren.”