Het digitale communicatiebureau Marbles heeft een contract binnengehaald bij het Vlaams centrum voor wetenschapscommunicatie Technopolis. Het Antwerpse bedrijf kreeg de opdracht mee om de filosofie van Technopolis om te zetten in een “aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website met een maximum aan interactiviteit.” “Wij zijn uiteraard erg trots op dat contract”, zegt zaakvoerder Pieter Brat.
2001 lijkt al een eeuwigheid geleden. Toen ze dat jaar hun eigen bedrijfje Webs oprichtten was het Pieter Brat en Tom Herrijgers vooral om de productie van websites te doen. Een eigen website lanceren was toen voor veel ondernemingen nog een trots gebeuren. Vandaag ligt het technisch denken bij een website al ver achter ons. “Het gaat vandaag vooral om de strategie die je in de digitale denkpatronen moet ontwikkelen”, zegt Pieter Brat.
“Een goede website moet vandaag helemaal ingebouwd zijn in een communicatiestrategie die afgesteld is op de digitale leefwereld,” zegt Pieter Brat. “Het gaat er ook voor ons niet langer om technische systemen uit te werken maar om onze klanten webapplicaties aan te bieden die hoog scoren in de zoekmachines, gebruiksvriendelijk zijn en eenvoudig te beheren. Wij spitsen ons in dit opzicht toe op conversie en concreet meetbare resultaten.”
Pieter Brat: “Maar de grootste verschuiving die door het internet plaatsvindt, is die van organisatie- en productgericht denken naar klantgericht denken. Dat geldt ook voor onszelf. Dat denkproces is nu het uitgangspunt voor elke samenwerking met klanten. We helpen ze door de bomen het bos zien, prioriteiten stellen en keuzes maken om hun doelen en die van hun klanten dichter bij elkaar te brengen. Zo gebruiken we het web om de wereld menselijker te maken.”
Zo’n twee maanden terug werd Webs omgebouwd tot Marbles. Waarmee de nieuwe dynamiek van het bedrijf beter tot uiting moet komen. Marbles ontwerpt en bouwt nu websites en e-commerce- en webapplicaties. Rond de sites wordt een slimme strategie gebouwd waardoor online campagnes en acties de juiste resultaten opleveren. Met webapplicaties en mobiele apps worden die processen versneld. In een zorgvuldig opgemaakte webmarketing doet Marbles de website vervolgens hoog scoren in de zoekmachines en in de sociale media.
Het contract met Technopolis is voor Marbles zoveel als een bevestiging van de nieuwe lijnen die het bedrijf uittekent. Het concept voor de website is ontwikkeld door digitaal strateeg Denis Ghys: “een tag-based homepage laat de bezoekers uit de verschillende doelgroepen zien wat hen boeit. Zo koppelen we de veelheid van ruim 350 interactieve opstellingen in het aanbod van Technopolis aan het gevoel “duidelijk iets voor mij.” Het concept combineert op die manier de toegespitste gebruikerservaring met de maximale aandachdt voor de actualiteit en brengt interactie en conversie op elke pagina.”
Het bedrijf gaat er vanuit dat de nieuwe website tegen eind juli operationeel zal zijn.
Marbles is voor 100% in handen van Pieter Brat en Tom Herrijgers. De omzet is voor het lopende boekjaar gebudgetteerd op zo’n 1 miljoen euro. Tot het klantenbestand behoren bedrijven als Cock’s Fresh, de Christelijke Mutualiteiten, de Kringwinkel, Air Liquide, oepn VLD, Siecom, SD Worx, de Kamer van Koophandel, Kazou, Euro Tyre enz. enz.
Marbles draait vandaag op zo’n 15 mensen. Het bedrijf werft overigens nog meer talent aan: zo bv. een internet marketeer, een account manager, een developer enz.