De Citie-app van Digitopia uit Wijnegem maakt winkelen in de stad aangenamer en efficiënter. Je vindt er praktische informatie over lokale handelaars, de stad en een agenda met de belangrijkste activiteiten. De app geeft aan waar er parkeergelegenheid is en de parking betalen gebeurt ook via de app. Eens in de winkel zelf verschijnen er promoties op het scherm van je smartphone of tablet. Aankopen bij de aangesloten winkels komen op één en dezelfde klantenkaart en elk winkelbezoek levert een Citie Coin op. Die Citie Coins kunnen in de stad ingeruild worden tegen gratis cadeaus of activiteiten. De Citie-app integreert dus tal van functies in één totaaloplossing.
De app werd een paar jaar geleden gelanceerd en is intussen actief in Deurne, Kapellen, Oostende, Roeselare, en binnenkort ook in Genk, Izegem en Brugge. “Wij stellen de handelaar centraal, niet het product”, weet Jan Bussels, CEO van Digitopia. “Het grote voordeel is dat we een totaaloplossing bieden. Bovendien betaalt de handelaar bij ons geen commissie op de digitale verkoop.”
De app werd ontwikkeld in nauwe samenwerking en met de steun van de betrokken steden en gemeenten. Zij juichen oplossingen toe die het winkelen in de kernstad aantrekkelijker maken. Ook de centrummanagers zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling.
Digitopia is een jong, dynamisch bedrijf dat 100% focust op zogenaamde ‘narrowcasting’, beter gekend als Digital Signage or Digital Out Of Home (DOOH). In 2006 startte Digitopia een digitaal netwerk in 300 krantenwinkels. Sindsdien heeft het bedrijf zijn netwerk uitgebreid in tal van andere segmenten zoals de zorgsector, openbare diensten, retail, horeca en in-house corporate communication.