KONTICH/ANTWERPEN– Een aantal Belgische ondernemers hebben de koppen bij elkaar gestoken om met technologie een antwoord te bieden op de vraag hoe we straks weer veilig aan het werk kunnen. In minder dan een week tijd zijn ze erin geslaagd om met Maggy een betaalbaar apparaat te ontwikkelen om de social distancing te ondersteunen.
Maggy past in je zak, of je draagt het aan een lanyard. Het vibreert en geeft een geluidssignaal als mensen zich te dicht bij elkaar bevinden. Het apparaat zou tot op 10cm nauwkeurig zijn en De herlaadbare batterij zou tot vijf dagen meegaan. In eerste instantie mikt Maggy op de professionele gebruiker. In de toekomst kunnen ook privépersonen gebruikmaken van Maggy.
Medeoprichters Allan Segebarth en Ruben Miessen konden voor het project rekenen op de steun van Bart Embrechts en Nicolas van Odijk, managing partners van Gumption. Gumption, met hoofdvestiging in Kontich en verder ook nog vier andere vestigingen in binnen -en buitenland (waaronder Antwerpen), is een bedrijvengroep die start-ups financieel, strategisch en operationeel ondersteunt.
Voor wie eraan zou twijfelen, de naam Maggy verwijst naar minister van Volksgezondheid Maggie De Block. “Haar uitspraak ‘Blijf in uw kot’ staat in het collectieve geheugen gegrift”, zegt Embrechts. “Onze Maggy helpt mensen net om weer uit hun kot te komen. De naam verwijst ook naar de magneten in het logo. Mensen zijn tot elkaar aangetrokken, en Maggy garandeert dat we elkaar zo snel als mogelijk weer veilig kunnen terugzien.”
Lees via deze link meer Corona-nieuws over en voor ondernemers uit de Antwerpse regio.