ANTWERPEN – Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio’s waaronder Made in Antwerpen en dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, investeert in een gloednieuw online nieuwsplatform. Hiermee wil Made in een versnelling hoger schakelen om de grootste business nieuwssite van Vlaanderen te zijn en hun groei daarmee te bestendigen. Om dit verhaal mee vorm te geven en te realiseren werd er voor Intracto gekozen.
Maandelijks worden er bij Made in momenteel meer dan 2,4 miljoen artikels gelezen over de regio’s heen. Een bereik dat maand na maand in sneltempo stijgt en vraagt om een digitale boost. De missie van Made in is het brengen van unieke regionale economische journalistiek met een positieve focus op de ondernemerswereld. Naast informeren en inspireren willen ze ondernemers ook trots maken op het ondernemerschap.
Een 4-tal jaar geleden heeft het merk reeds een complete rebranding tot stand gebracht, maar het technisch platform toonde de voorbije jaren heel wat beperkingen. Ze willen nu vooral gebruiksvriendelijkheid eerst zetten om de lezers een complete nieuwsbeleving te bezorgen en die zal voor een groot deel ook mobile-first moeten zijn aangezien het merendeel via smartphone/tablet leest.
Nieuwsaanbod op maat van gebruiker
Geert Desager, Strategy Director Mediahuis: “De bedoeling is om nog slimmer met data om te gaan en om aan de hand van een login-systeem zeer gerichte en gepersonaliseerde informatie aan de gebruiker te tonen. Daarnaast willen we ook meerdere content formats zoals (live)video, podcast, dossiers, etc. mogelijk maken. De regionale kracht zal bewaakt blijven, maar het zal eenvoudiger worden om nieuws uit de verschillende regio’s te lezen.”
Met deze visie in het achterhoofd koos Mediahuis voor digitaal agentschap Intracto om een platform te bouwen dat dit najaar gelanceerd wordt. Intracto schreef de voorbije jaren heel wat overnames op haar palmares en verruimde hiermee haar expertise. Het bureau heeft momenteel 700 experts in huis. Made in gelooft steevast dat zij de verwachtingen zullen overstijgen en een ideale technische partner zijn.
Gemiddeld bereikt Made in 785.000 unieke bezoekers per maand en worden er meer dan 2,4 miljoen artikels gelezen. Made in bestaat 10 jaar, heeft een 16-koppig team en is een merk van internationale mediagroep Mediahuis.