Voorafgaand aan het evenement van 4 oktober stellen we onze gastsprekers 7 vragen om hen beter te leren kennen. We gaan van start met Isabelle Dumortier.
Deze jonge onderneemster heeft tot nu toe een bijzonder loopbaanparcours afgelegd. Niet minder dan drie bedrijven heeft Dumortier al opgericht, waaronder The Tutu Shop. Bij de voorbereiding van een vrijgezellenparty ontdekte zij een gat in de markt: trendy en eigentijdse tutu’s die je streetwise kan dragen en niet alleen in de balletschool. Op enkele maanden tijd bouwde ze een succesrijke webshop uit die momenteel zelfs internationaal doorbreekt.
Tussen de oprichting van haar drie bedrijven door was Isabelle consultant in digitale transformatie. Een thema dat Isabelle behandelt in het boek dat zij binnenkort in eigen beheer uitbrengt. Online starten: van vaag idee tot multinational. Hoe pak je digitalisatie betaalbaar aan? Deze onderneemster heeft dus wel een en ander mee te geven op het vlak van online starten.
1. Wat antwoord je als iemand op een feestje vraagt: “Wat doe jij voor de kost?”
Ik run een bedrijf dat zich specialiseert in het verkopen van draagbare tutu’s via verschillende retailkanalen. Mijn doelgroep zijn 18 tot 34 jarige city girls mét attitude. Be Alice is ons eigen merk en brengt unboring fashion voor sexy feministen. Ons retailkanaal heet “The Tutu Shop” dat je online en in pop-up vorm vindt. Het afgelopen jaar hebben we bijna 10.000 tutu’s verkocht.
2. Waar zie je jezelf in vijf jaar staan?
Ik zie The Tutu Shop graag actief in verschillende landen, zowel online als in pop-up vorm. Verder ben ik ook van plan te focussen op het leiden van strategische sessies over digitale transformatie en de kloof van digitale kennis tussen specialisten en nieuw ingewijden kleiner te maken.
3. Wat is de belangrijkste les die je het afgelopen jaar hebt geleerd?
Zó moeilijk om me te beperken tot één les, maar als het dan toch moet…
“This too shall pass” geeft me op moeilijke momenten kracht om door te gaan. Het leven van een zelfstandige is niet alleen rozegeur en maneschijn. Tegelijkertijd geeft het me een heel rationeel beeld dat supergoede tijden ook tot een einde komen. Het is belangrijk om te dromen, maar ook om te doemdenken. Zo ben je klaar voor alle situaties.
4. Waar haal jij je inspiratie?
Inspiratie haal ik vooral uit zelfhulp/management boeken. Lezen doe ik elke dag. Ik volg online ook enkele ondernemers die me geïnspireerd houden.
5. Hoe ziet de kleerkast van een succesvolle onderneemster eruit?
Voldoende tutu’s, that’s for sure. Daarnaast enkele basics en een paar unieke stukken. Klaar voor eender welke dresscode.
6. Hoe beschrijf je jezelf in vier karakteristieken?
Energie van een vijfjarige
Impulsieve lange termijn planner
Optimist klaar voor het ergste
Introverte extrovert
7. Tot slot… wat is jouw ondernemerstip?
Assumption is the mother of all fuck ups. Of dat nu gaat over het luisteren naar je klanten, je personeel, de uitingen van je merk, vragen stellen aan de overheid of communiceren met leveranciers. Communicatie is de basis.
Wil je meer weten? Schrijf je dan hier in voor “Made in Antwerpen Live” op 4 oktober en ontmoet Isabelle LIVE!