Luxury for Men verwent mannen

driesDe feestdagen komen d’r aan. Tijd voor cadeautjes. De Antwerpse webshop
Luxury for Menvan Dries Boven doet het uitstekend. Vooral ook door de doorbraak in Nederland.

De populairste e-commmerce websites in België zijn Nederlands of Duits. Wie schoenen, boeken of kleding koopt doet dat vaak via de Duitse websites Amazon en Zalando of via het Nederlandse Bol.com. Maar met de Antwerpse website Luxury for Men gaat het dezer dagen duidelijk de andere richting uit.

“We zijn begonnen in november van verleden jaar”, zegt Dries Boven. “Maar sinds we deze zomer ook een Nederlandse versie van onze website gelanceerd hebben groeien we pas echt hard. In Nederland zijn mensen het meer gewoon om te kopen op het internet. Elke gespendeerde euro aan online marketing brengt in Nederland anderhalf keer zoveel op als in België. Ondertussen hebben we 750 bezoekers per dag, daarvan de helft uit Nederland.”

Is het opstarten van een extra winkel in Nederland hard werk? “Neen, we hebben wel enkele begrippen op onze site moeten veranderen. We hebben ook een eigen Nederlands adres genomen dat eindigt op .nl

Hoe ben je ertoe gekomen om een website te lanceren rond luxeproducten voor mannen? “Omdat ik in mijn eigen omgeving vaststelde hoe moeilijk het was om een origineel cadeau te vinden voor een man. We zijn in dit opzicht een samenwerking opgestart met traditionele handelaars. Zij leveren ons de producten die wij bestellen tegen een lagere prijs dan in de winkel, wij regelen de logistiek en zorgen ervoor dat de producten bij de klanten geraken. Het meest verkochte product van deze maand is een papket met fin en tonic.”

Hoezo? Wordt sterke drank nu ook al via het internet verkocht? “Blijkbaar wel”, zegt Pegie Meulders van BoozePlace in Lier. die samenwerkt met Luxury for Men. “Wij krijgen via Luxury for Men drie tot vier extra bestellingen per week. We moeten de pakketten alleen maar klaar zetten. Luxury for Men heeft een eigen koerierdienst die de producten hier komt ophalen. BoozePlace heeft ook een eigen webshop maar daar doen we weinig mee.”

Wil Dries Boven nog meer markten veroveren met zijn webshop? “Uiteraard. Ik zoek investeerders om Luxury for Men ook in Duitsland en Frankrijk te lanceren. Maar daar zijn vertalers voor nodig en een uitgebreid netwerk aan leveranciers. Ik heb in elk geval alles in handen om mijn bedrijf te laten groeien.”

De top-5 van de meest verkochte producten op Luxury for Men:
1. Gin én tonic pakket (93,50 euro).
2. Keukenschort voor mannen van Sandqvist (109 euro).
3. Scheerpakket van Baxter of California (119 euro)
4. Bewaardoos voor vulpen (49 euro)
5. Designfiets van Cheetah (359 euro).