Lingerie heeft geen geheimen meer voor Leen De Roover

lingerielingerieVerkopen is niet iedereen gegeven. Je moet er toch wel wat talent voor hebben. Met wat coaching kom je al een hele stap vooruit. Leen De Roover werkt met haar zaak Lingerie Expert de technieken van lingerieverkoopsters bij. Lingerie is nu eenmaal een wereld vol geheimen waar je al wat coaching kunt gebruiken. Ondertussen gaat het al lang niet meer alleen maar om verkopen.

Leen De Roover werkte een hele tijd voor een bedrijf in merkenonderzoek- en bewaking vooraleer ze overstapte naar een groot  Frans lingeriehuis. Ze kreeg er binnen de marketingafdeling de verantwoordelijkheid over de verkoopstrainingen voor de lingerieverkoopsters, de collectievoorstellingen aan de pers, de organisatie van speciale events enz. Op die manier kwam ze in contact met zowel de eigen verkoopsters als met het personeel van grote klanten zoals de Galeria Inno, Veritas, De Bijenkorf, Linchérie, Livare enz. Een heel  brede markt waar ze flink wat ervaring opdeed.

Waardoor ze bij die idee kwam om haar kennis bijeen te brengen in een eigen coachingbedrijfje en met Lingerie-Expert de markt op te gaan. “Op die manier kon ik niet enkel de professionele markt benaderen maar finaal ook de gewone consumenten leren in welk opzicht goede lingerie niet enkel belangrijk is voor de eigen vrouwelijkheid maar vooral ook voor de gezondheid.” Volgens Leen De Roover draagt 80% van de vrouwen nog altijd een verkeerde maat en moet dat probleem dringend aangepakt worden.

Ondertussen ging het allemaal biezonder snel. Leen kwam in contact met de meest uiteenlopende partners in de lingeriewereld. Van de klassieke professionals zoals producent Vandevelde, de organisatoren van de lingeriebeurs LingeriePro op de Antwerpse Waagnatie, VIJFtv, de specialisten in lingerie stylings enz. Ze kreeg uit alle hoeken aanbiedingen die ze met haar bedrijfje verwerkte tot coachingdagen, shows, technische uiteenzettingen enz. “Ik kan op basis van mijn ervaringen in de sector kennelijk toch een heel uniek concept aanbieden. Ik ben bovendien helemaal niet gebonden aan een merk of aan een winkelketen.”

Je moet misschien maar even  de website lingerie-expert.be bezoeken. Je kunt er meteen ook vaststellen dat Leen De Roover flink wat bezoekers krijgt die haar aanpak kennelijk appreciëren. Het heeft allicht ook te maken met de eigen aanpak van haar website die niet helemaal toevallig opgezet is door het Antwerpse bureau Cathedral Design.