AARTSELAAR – Terwijl de Belgische schoonmaakmarkt stabiel is, kent Leifheit in het eerste kwartaal van dit jaar een aanzienlijke groei. Dankzij een intensieve mediacampagne voor de Profi-vloerwisser ziet de producent van kwaliteitsvolle schoonmaakartikelen, met Benelux hoofdkantoor in Aartselaar, de omzet in ons land stijgen met 49% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Al meer dan 60 jaar is de Leifheit Groep een toonaangevende leverancier van huishoudelijke producten in Europa op het gebied van reiniging, wasverzorging, keukengerei en welzijn.
Xavier Swinnen, Regional Director Western Europe bij Leifheit: “Sinds maart investeren we in België in een tv-campagne over de toegevoegde waarden van de Profi-vloerwisser: hoge reinigingsprestaties, handig en duurzaam. De vraag van de consument is gestegen tot ongeziene hoogte.”
Dit is voor Leifheit een eerste stap van een nieuwe langetermijnstrategie om nog méér te communiceren over de Leifheit-producten. “We gaan in 2020 door met een massale tv-campagne met de Profi-vloerwisser. De mediacampagne voor 2021 is al gepland. Die zal gaan over de gloednieuwe vloerwisser die in de loop van komende weken gelanceerd wordt.”
Het Leifheit-assortiment wordt wereldwijd verkocht in meer dan 80 landen. In België zijn de Leifheit-producten verkrijgbaar bij Carrefour, Colruyt, Cora, Euroshop, Hubo, Krëfel, Lidl, Makro, MediaMarkt, Mr.Bricolage, Stock en SupraBazar.