ANTWERPEN – LDV United heeft op de Mixx Awards Europe de grootste digitale reclameprijs van Europa in de wacht gesleept, samen met drie andere awards. Het Antwerpse communicatiebureau haalde de Grand Prix binnen met hun campagne Dare To Sponsor voor Special Olympics Belgium.
De Mixx Awards Europe belonen de beste digitale campagnes in Europa. In totaal mocht LDV United er 4 in ontvangst nemen. Hun campagne Dare To Sponsor voor de Special Olympics behaalde naast de Grand Prix ook nog goud en zilver. De campagne Borstfiguranten voor Kind en Gezin werd bekroond met brons.
“Elk jaar wordt er één Grand Prix uitgereikt voor heel Europa. Dat deze eer dit jaar ons te beurt valt, is echt onbeschrijfelijk”, reageert ceo Harry Demey.
Sterk resultaat
LDV United kreeg van Special Olympics de opdracht om meer sponsors aan te trekken zodat er meer middelen vrijkwamen voor atleten met een verstandelijke beperking. En dus besloot het bureau potentiële investeerders op een gedurfde manier uit te dagen om een partnership aan te gaan.
“We kozen niet voor een medelijdenverhaal, maar gebruikten krachtige woord- en beeldtaal om aan te tonen dat alle atleten, en dus ook G-sporters, dezelfde sponsors verdienen. De resultaten waren ontzettend positief. 16 sponsors zorgden voor een budget van 1,6 miljoen euro, genoeg om meer dan 5.000 special atleten te kunnen laten sporten.”