Krekels maakt promotie met vlaggen en banners

krekels Gazet van Antwerpen stond in feite mee aan de wieg van de jonge starter Krekels Promotiemateriaal. De krant huurde in het jaar 2000 de eerste ‘star tent’ van de pas opgerichte firma uit Lokeren. “Ik vatte toen als jonge kerel de idee op om een dergelijke tent te verhuren. Er konden 80 man in. Het was meteen onze doorbraak”, zegt Christophe Krekels.

Krekels Promotiemateriaal heeft vandaag alles in huis. Tenten, banners, vlaggen, displays, roll ups, vouwtenten, dome tenten, arches…. Je kunt het zo hip niet bedenken of Krekels komt er mee voor de dag. Na 13 jaar is de start-up uitgegroeid tot een volwaardige KMO die vandaag 15 mensen tewerkstelt en verleden jaar tekende voor een omzet van 3 miljoen euro.

“Het ging allemaal razendsnel”, geeft zaakvoerder Christophe Krekels aan. “Vanuit de verhuur schakelden we heel vlug over op de verkoop. Zeker toen ook grote bedrijven als Coca Cola bv. ineens 12 tenten moesten hebben. Vandaar was de stap naar bedrukte producten niet groot. Op die manier werd ons aanbod almaar uitgebreider en gingen we van outdoor zelfs naar indoor. Van de event markt naar beurzen, tentoonstellingen en shows.”

De verkoop ging in stijgende lijn maar de markt was niettemin bikkelhard. Moordend zelfs. Zeker toen de Europese grenzen almaar breder opengingen en Krekels Promotiemateriaal geconfronteerd werd met concurrenten uit Polen en Tsjechië. “We dienden ons in dit opzicht permanent aan te passen, snel te reageren. Dat doen we door de lijnen naar de klanten zo kort mogelijk aan te houden. Daarmee proberen we de personalisatie van onze producten zo dicht mogelijk in huis te houden. De hardware, zegmaar het aluminium en het textiel laten we uit het buitenland komen maar de persoonlijke inbreng van onze klanten, de logo’s bv. brengen we zélf aan. Wij hebben daartoe een modern printmachinepark geïnstalleerd waarmee we heel snel kunnen reageren.”

Die verruiming van de activiteiten stopt overigens nooit. Krekels Promotiemateriaal zorgt sinds kort ook voor een actieve service na verkoop. Voor het onderhoud van het materiaal, voor herstellingen indien nodig enz. “Het komt er vandaag op aan snel te zijn. De klanten bestellen vandaag en willen hun producten morgen al opgesteld zien. Vandaar ook onze ruime stocks, onze eigen showroom en onze eigen verpakkingsdienst. Op die manier kunnen we ten aanzien van onze concurrenten effectief uitpakken met competitieve prijzen.”

Toch nog dit: wij proberen te ontsnappen aan het seizoensgebonden karakter van vele evenmenten”, zegt Christophe Krekels nog. “Op een bepaald moment is zo’n seizoen voorbij en dan stopt het allemaal. Vandaar dat wij onze slogan ook een beetje sterker oriënterene naar ‘visibiliteit op locatie.’ Dan krijg je ook meer ruimte voor indoor activiteiten bv.”