KONTICH – Childhome verovert met zijn luiertas, met Mommy Bag als opschrift, de hele wereld. De fabrikant van babyartikelen uit Kontich is na 34 jaar groter dan ooit. Met het oog op verdere expansie naar Canada en Mexico openden Nathalie en Stefan Aerts onlangs ook een kantoor met magazijn in het Amerikaanse Alabama.
Childhome exporteert vandaag naar meer dan 60 landen wereldwijd. Voornamelijk de originele Mommy Bag met eigen Belgisch design is enorm populair in alle uithoeken van de wereld. Terwijl het merk in Europa al een gevestigde waarde is, werken oprichters Nathalie en Stefan Aerts nog aan hun intercontinentale merkbekendheid. Met steun van Flanders Investment & Trade werd in Alabama een kantoor met magazijn geopend. Hiermee willen Stefan en Nathalie Amerikaanse klanten bedienen en inzetten op expansie naar Canada en Mexico.
“Dankzij de komst van het internet en zeker de populariteit van social media merken we dat trends internationaal zeer snel opgepikt worden. Onze Mommy Bag-collectie is daar een uitstekend voorbeeld van”, aldus zaakvoerder Nathalie Aerts. “Ik ontwierp de Mommy Bag omdat ik mama’s de kans wou geven te pronken met hun luiertas. Als jonge moeder ben je er trots op dat je mama bent en je wilt dit dan ook aan de hele wereld laten zien.”
De vaders bleven niet achter. Na herhaaldelijk de vraag gekregen te hebben, ontwierp Childhome ook de populaire Daddy Bag. Twee jaar geleden kwam daar ook de Mommy’s Treasures clutch bij en vorig jaar het Baby Necessities toilettasje. Dit jaar wordt op de beurs Kind & Jugend in Keulen de collectie uitgebreid met artikelen voor het hele gezin.
Niet alleen bij babyspeciaalzaken
Childhome telt vandaag 21 personeelsleden. Alle producten worden in Kontich ontworpen en vervolgens geproduceerd in onder meer Roemenië, Polen en Vietnam. Daarna moeten ze via winkeliers of distributeurs tot bij de eindklant geraken.
“In onze beginjaren verkochten wij voornamelijk aan typische babyspeciaalzaken. Nu behoren ook grote ketens, concept stores en meubelzaken tot onze klanten. Ook zien we dat consumenten meer en meer online shoppen en moeten we daar rekening mee houden. Zo willen we onze producten constant vernieuwen en verbeteren”, aldus Nathalie Aerts.