De koffie-delivery komt er dankzij een nieuwe samenwerking tussen Takeaway.com en Autogrill, de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers dat 22 Starbucks-filialen in België uitbaat.
Speciale verpakkingen
“Autogrill toont zich al jarenlang, via verschillende merken en franchises, een trouwe bondgenoot voor reizigers”, zegt Stan Monheim, Chief Operating Officer Rest of Europe bij Autogrill. “Dankzij de samenwerking met Takeaway.com komen we nu ook letterlijk naar de klanten toe met het Starbucks-gamma. We hebben voor onze koffies speciale, kartonnen verpakkingen ontwikkeld met een lipje om lekken te voorkomen tijdens het transport.”
Straal van 4 km
“We geloven sterk in het concept en de meerwaarde voor onze klanten”, gaat Siska De Lombaerde, Country Director van Takeaway.com, verder. “Daarom rollen we onze leveringen meteen uit binnen een straal van 4 km rond 19 Starbucks-filialen in zeven steden verspreid over heel België.” Het gaat hierbij om de steden Antwerpen, Brussel (met uitzondering van de filialen in Brussels Airport), Leuven, Gent, Brugge, Luik en Namen.
Veilig transport
Bij Takeaway.com zijn er ook extra richtlijnen opgesteld om de koffies op de juiste manier geleverd te krijgen. “We hebben onze mensen een specifieke operationele training gegeven over hoe ze moeten omgaan met vloeistoffen”, vertelt De Lombaerde. “En we hebben ook speciale compartimenten in onze zakken om de bekers goed in vast te zetten voor veilig transport.”
“Ook voor bedrijven kan deze koffie-delivery-service interessant zijn. Zo kun je in plaats van de koffie uit het koffiemachine op kantoor een speciale door een barista gemaakte koffie laten leveren. Interessant voor een meeting met klanten, een kantoor-event of een koffiemomentje met collega’s.”