Kledingmerk Good-on-Heels wil winkel in Antwerpen

boonenHet luxueuze kledingmerk Good-on-Heels komt allicht naar Antwerpen. Het is bij wijze van try-out nu al te zien bij de meubel- en designwinkel Camerich/Divani. Voor de Limburgse zakenvrouw Kirsten Lucrezi betekent dit een eerste stap richting Scheldestad.

Zakenvrouw Kirsten Lucrezi hoopt dit jaar een omzet van 1 miljoen euro te realiseren. Ze slaagde er alvast in om haar merk Good-on-Heels herhaaldelijk in de schijnwerpers te krijgen. Ze kon daartoe Alexandra Schouteden, de vriendin van Matthias Schoenaerts en Lore Van de Weyer, mevrouw Tom Boonen engageren.

Tot nu toe opereert Kirsten vanuit Brussel. “Onze collectie is te koop bij verschillende multimerkenboetieks in Vlaanderen. We denken er nu echter aan om een eigen winkel te openen in Antwerpen en hier ook het hoofdkantoor te vestigen”, vertelt de onderneemster.

De eerste stap is alleszins gezet met een geïntegreerde showroom in de meubel- en designwinkel van Divani aan de Vlaamse kaai. “In Antwerpen heerst een gezellige sfeer. Het is een groot dorp. Bovendien word je hier als mode-onderneemster goed ondersteund. Ik denk daarbij spontaan aan de hulp die ik krijg vanuit het Flanders Fashion Institute.”

Kirsten startte haar label op in 2012. Daarvoor was ze marketing- en communicatieadviseur en zette ze tal van commerciële merken op de kaart. “Ik speelde echter al langer met het idee een eigen modelabel te starten. Ik studeerde niet aan de modeacademie, maar ik heb wel het talent om een lijn te ontwerpen op maat van de klant en de huidige markt. Ik stel mezelf daarbij steeds in vraag. Mijn marketing- en communicatie-ervaring speelt een wezenlijke rol in de verdere uitbouw.”

Op twee jaar tijd wist Kirsten alleszins haar bedrijf succesvol te maken en kan ze zich gerust een plaatsje veroorloven in het rijtje van snelle groeiers.”Het betekent hard werken, maar ook jezelf constant in vraag durven stellen”, zegt ze. “Ook ben ik niet bang om financiële risico’s te nemen. Zo investeerde ik zelfs een deel van mijn privékapitaal. Het is de bedoeling om tegen 2018 de omzet op te trekken naar 2,5 miljoen euro. Ik zal de accessoire- en schoenenlijn verder uitbreiden en ook beschikbaar stellen voor vrouwen die iets minder willen en kunnen betalen. Eerst gaan we voor de Benelux. Later kunnen daar andere landen bij komen, maar laten we nu ook niet té snel willen gaan.”

Duidelijk is alleszins de onwankelbare visie van de onderneemster. “Het is voor mij belangrijk om trouw te blijven aan mijn eigen identiteit. Ik ga voor elegante, sexy mode voor vrouwen met échte vormen. Ik wil kleding ontwerpen waarin mannen hun vrouw graag zien. De nieuwe modetrends van mannelijk en oversized vind ik trouwens maar niks”, lacht ze.

Foto: Lore Van de Weyer, de vriendin van Tom Boonen engageerde zich voor Good on Heels.