Klanten doorgaans razend enthousiast na ballonvlucht

bertelsEen ballonvlucht is ongetwijfeld een leuk cadeau. Zeker om personeelsleden of klanten te belonen voor hun inzet. Danny Bertels Ballooning heeft het vandaag biezonder druk. Het bedrijf uit Wommelgem is nagenoeg elke dag volgeboekt. “Onze passagiers zijn altijd biezonder enthousiast” zegt mede-zaakvoerder Peter De Bock.

Danny Bertels heeft er al meer dan 15 jaar ballon vliegen op zitten. Hij zette in 1997 zijn eigen zaak op en wat aanvankelijk een hobby was groeide geleidelijk aan uit tot een mooie KMO. “We halen de klanten op op het rond punt van Wommelgem, rijden met hen naar een van onze opstijgplaatsen in Antwerpen of de Kempen en zijn met hen minstens 1,5 uur in de lucht,” zegt Peter De Bock. “Na de landing zorgen wij voor een kleine after party met bubbels of ontbijt. Doorgaans een mooi pakket van 4 uur fun en spanning vooraleer we de klanten terug brengen naar het rond punt van Wommelgem.”

Toch niet goedkoop zo’n vlucht? “145 euro per passagier,” zegt Peter De Bock. “Niet onoverkomelijk zou ik denken? Alles inbegrepen.”

Danny Bertels Ballooning beschikt vandaag over zeven ballons. Naast de twee vaste piloten, Danny en Peter kan de firma een beroep doen op een viertal freelance piloten en een netwerk van 25 tot 30 man die instaan voor de operaties op de grond. De vlucht kan met een kleine mand tot vijf man maar er zijn ook grotere manden die tot 15 man kunnen meenemen.

Ballonvaren kan van april tot oktober enkel bij zonsopgang of zo’n twee uur voor zonsondergang, omdat er zich overdag thermiek vormt. Van november tot maart kan je de hele dag varen. Voor bedrijven organiseert Danny Bertels Ballooning een ballonmeeting. Men kan gezamenlijk opstijgen met een aantal ballons op het bedrijfsterrein of vanuit een pittoresk kasteel om er daarna terug te keren voor een gezellige après-ballon.

Sommige bedrijven laten hun publiciteit zetten op een ballon? “Een publicitaire luchtballon is nog steeds een eyecatcher van formaat, het reclamemiddel bij uitstek om in te zetten op opendeurdagen, productbeurzen, festivals en sportevenementen. Beeld u eens in hoeveel mensen uw ballon zien varen met uw naam, logo, kleur en huisstijl. Met een reclameoppervlak van meer dan 200 posters en een levensduur van meer dan acht jaar, bedraagt de kostprijs van een luchtballonproject minder dan elke andere vorm van reclame. U kan uw ballon ook op de grond laten werken, rechtstaand als enorm reclamepaneel.”