Traiteur Magnus heeft de speciaalzaak-traiteurwinkel, de Kippenboetiek op het Antwerpse Zuid overgenomen. De nieuwe eigenaars Yves Van Dijck en zijn echtgenote Liesbet Braeckman willen de Kippenboetiek een fris en stijlvol elan geven.
Traiteur Magnus in Berchem bestaat al 92 jaar en heeft in die tijd een ijzersterke reputatie opgebouwd. Kwaliteit, service en flexibiliteit vormen de kernwoorden waarrond de Antwerpse traiteurzaak zijn activiteiten ontplooit. Magnus organiseert hoofdzakelijk events voor bedrijven (70%) en feesten voor particulieren (30%). Dankzij de overname van de Kippenboetiek komt er nog een 3de peiler bij, namelijk de dagelijkse aanlevering en verkoop van zelfbereide gerechten rechtstreeks aan de klanten.
“In ons systeem misten we tot nu toe vooral snelcontact met de klanten. Een traiteur was vroeger een kok aan huis, maar dat is ondertussen sterk geëvolueerd. Tegenwoordig wordt een traiteur eerder beschouwd als een winkel waar je eten kan uithalen. We waren al een tijdje op zoek naar de juiste manier om een normaal product stijlvol aan de mensen te kunnen presenteren. Met de Kippenboetiek is die vraag nu ingevuld”, legt Yves Van Dijck uit.
“Ik moet ook bekennen dat ik er eigenlijk al jaren van droomde om een kippenrestaurant te openen. Waarom kip? Iedereen eet kip wereldwijd. Er zijn van over de hele wereld zo veel producten en gerechten mogelijk met kip. In de ligging van de Kippenboetiek op het Zuid zien we zelf ook heel veel potentieel. We zijn er zeker van dat deze buurt de komende tijd nog nieuwe impulsen gaat krijgen, onder meer al met de realisatie van Nieuw Zuid.”
In de vernieuwde Kippenboetiek – naam en logo blijven wel behouden – staat de kip als hoofdproduct nog altijd centraal. Klassiekers als gebraden kip, vol-au-vent en waterzooi met kip blijven stevig overeind in het aanbod. Daarnaast zijn allerlei aan kip gerelateerde producten beschikbaar. Dat zullen overwegend Belgische en zelf gemaakte producten zijn.
Yves van Dijck en Liesbet Braeckman willen met de Kippenboetiek een waardig alternatief bieden voor home cooking. Hun nieuwe kip gerelateerde traiteurwinkel moet net iets beter, mooier en kwaliteitsvoller zijn. Alle meeneemgerechten rond kip krijgen dezelfde hoge kwaliteit waarvoor Traiteur Magnus al decennialang gekend is. Daar waar een gewone traiteurwinkel vaak een veel te breed aanbod heeft, zien de nieuwe uitbaters van de Kippenboetiek er niets dan voordelen in om zich volledig op kip te concentreren.
“We willen van de Kippenboetiek een conceptstore rond kip maken, een gezond alternatief voor de klassieke traiteurwinkel. Traiteur Magnus onderhoudt al jaren goede contacten met leveranciers en heeft veel ervaring met het organiseren van evenementen. Daar kunnen we voor de Kippenboetiek zeker ook ons voordeel uit halen. Verder blijven we investeren. Naar de toekomst toe plannen we ook een mobiele winkel deels met een vaste standplaats, maar die ook kan ingezet worden op evenementen”, voegt Liesbet Braeckman er aan toe.