Kingsberry bouwde digitale schoolpoort

samtochDe leefschool ’t Zandhofje uit Zandhoven beleeft een spectaculair jaar. Niet alleen verhuizen de leerlingen deze herfst naar een gloednieuw gebouw, de school vernieuwt zich ook online. Het digitaal agentschap Kingsberry ontwikkelde een moderne, mobielvriendelijke website met een eenvoudig content management systeem waardoor leerkrachten de site zelf kunnen onderhouden.

www.leefschoolzandhofje.be combineert een moderne look met het comfort van een vlot navigeerbare en een ‘responsive’ website. De site wordt hét portaal voor ouders en kinderen om belangrijke informatie over de school te verkrijgen, op de hoogte te blijven van het meest recente nieuws en om deel te nemen aan activiteiten van de school.

Kingsberry gaf de leerkrachten van de school een korte opleiding zodat ze de website zelf kunnen aanpassen. Sam Dierckx: “Zo’n website moet leven. Met regelmatige nieuwsberichten, foto’s en agenda up-dates zorg je dat mensen goesting krijgen om naar de website te surfen. Bedoeling is dan ook dat de leerkrachten zelf op een eenvoudige manier nieuwsberichten, foto’s en evenementen kunnen toevoegen. We gebruiken hiervoor een open source “content management systeem” dat wereldwijd zeer populair is en continu verder wordt ontwikkeld. Het werkt zonder licentiekost, is laagdrempelig in gebruik en goed doorzoekbaar door Google, belangrijk als je wilt dat je informatie gevonden wordt op het internet. De ploeg van het Zandhofje is er na onze website opleiding volop ingevlogen.”

Met een moderne website slinkt de papierberg voor elke school want communicatie gebeurt meer en meer online. Maar scholen verbeteren hun website voornamelijk om tegemoet te komen aan de behoefte van ouders en toekomstige ouders om zich online te informeren over de activiteiten, de visie en de projecten van de school. Een aantrekkelijke digitale schoolpoort is daarom een echte must.

Kingsberry is een startup die het er als online marketingbureau om te doen is zijn klanten beter te positioneren op het wet. Het gaat dan van de opmaak van een website tot het inbouwen van online video en de optimalisatie van langetermijnplannen.

Sam Dierckx heeft in al die jaren een sterke reputatie opgebouwd. Hij werkte in de televisiewereld voor bedrijven als Eyeworks, Woestijnvis, SBS e.a. Tot hij zijn eigen ondernemingen opzette en met InSync Video Marketing en Roadshowtruck.be een heel eigen weg insloeg.

Met Kingsberry koos hij eerder dit jaar resoluut voor online marketing. Het gaat erom vanuit een digitaal agentschap de klanten een full service pakket aan te bieden op het vlak van online communicatie. De eigen website is daarbij vandaag maar een kleine stapsteen meer. Het gaat uiteindelijk om zoveel meer. Zoals om search engine optimisation, de harmonisering van de communicatie binnen social media zoals Twitter en Facebook, de inbreng van video enz. “Wij proberen de vindbaarheid van firma’s op het internet te verbeteren”, zegt project manager Puck Verstraeten. “De reacties op een video van een website zijn 53 keer sterker dan die van een tekst. Waarbij we voor onze klanten een totale digitale aanwezigheid uitbouwen.”