Ook in crisistijd wordt er flink gesnoept. Snoep is veelal een zoete troost. Haribo Belgium ziet zijn cijfers dan ook onafgebroken stijgen. Van 27,2 miljoen euro aan bedrijfsopbrengsten in 2013 naar 28,2 miljoen euro verleden jaar.
De Duitse zoetwarengroep Haribo breidt zijn marktaandeel onafgebroken uit. De indrukwekkende marketingcampagne tijdens de Ronde van Frankrijk zal daar allicht niet vreemd aan zijn. Haribo is een van de toppers van de comerciële tourkaravaan. De tienduizenden kinderen die langs het parcours stonden waren alvast onder de indruk en raapten ijverig de hen toegegooide snoepjes op.
Ook de financiële resultaten van de groep mogen best gezien worden. Volgens de jaarrekening die onlangs gedeponeerd werd bij de Nationale Bank realiseerde de Belgische dochteronderneming in Kontich verleden jaar een bedrijfswinst van 2,2 miljoen euro. De nettowinst bedroeg 1,3 miljoen euro.
Haribo Belgium controleert ook 99% van de aandelen in Dulcia, de legendarsche producent van “spekken.”
Toch blijft het management de jongste ontwikkelingen op de zoetwarenmarkt met enige bezorgdheid opvolgen. In haar verslag schrijft de raad van bestuur “dat de toenemende aandacht voor obesitas bij kinderen en de aanmoediging voor suikerarme en suikervrije producten de toekomst van het bedrijf negatief kan beïnvloeden.” Ook de “mogelijke wijzigingen in de Europese voedselwetgeving en de moeilijke economische markten zijn zorgwekkende ontwikkelingen.”