Basgeven Kadir Foto: Joris Herregods

Jonge ondernemer Bagseven Kadir (19) opent eigen winkel met maatpakken in Leopoldstraat

ANTWERPEN - Wie op zoek is naar een piekfijn hemd of uiterst elegant maatpak, kan sinds kort terecht bij de negentienjarige ondernemer Bagseven Kadir. In de Leopoldstraat opende de Gentenaar ‘Nostalgie Couture’, een winkel waarin hij zijn gelijknamige merk aan de man probeert te brengen. Waar de focus nu ligt op maatpakken, hemden en accessoires, droomt de ambitieuze stroppendrager van meer, veel meer.

Van “Ga toch studeren, dit gaat je niet lukken” tot “je moet genieten van je jonge jaren.” Heel wat mensen verklaarden hem haast gek, maar met zijn eigen merk én eigen winkel legt Bagseven Kadir alle critici het zwijgen op. Een visitekaartje dat kan tellen.

“Hier heb ik altijd van gedroomd. En voor wie eraan twijfelt, ik kreeg dit niet allemaal in de schoot geworpen. Mijn winkel is het resultaat van jaren sparen. Ik had nog even kunnen wachten, maar het kriebelde om erin te vliegen, en dus waag ik de sprong.”

Ruim assortiment

Wie binnenstapt bij Nostalgie Couture waant zich meteen in de betere boetiek. “Mijn aanbod is ruim. Van allerlei accessoires en hemden vervaardigd uit Egyptisch katoen over elegante prêt-à-porter maatpakken tot kostuums die van kop tot teen gecreëerd worden naar de wensen van de klanten. Bovendien hecht ik veel belang aan een goede service”, aldus Bagseven.

 

 

“Zo passeer ik na de uren bij hen thuis om maten op te meten en stofkeuzes te maken. Daarnaast strijk ik af en toe hemden van businessklanten die daar zelf geen kaas van hebben gegeten. En het sterkste punt van Nostalgie Couture: de pijlsnelle levertermijn. Twee weken voor een hemd, vier à vijf voor een kostuum.”

Ambitieuze projecten

Tussen het ondernemen door studeert de jonge Gentenaar ook nog internationale betrekkingen aan een Turkse universiteit. En alsof zijn hoofd nog niet vol genoeg zit, denkt Bagseven al aan toekomstige projecten. “Nu focus ik op stijl en klasse. Later wil ik ook iets meer casual kledij te ontwerpen voor jongeren. Denk aan een wolle trui en jeansbroeken. Maar waar ik echt van droom? Nostalgie Couture uitbouwen tot een wereldvermaard merk. De weg is nog lang, maar ik geloof erin.”