Het Antwerpse technologiebedrijf Janssens Field Services (JFS) zoekt 250 nieuwe medewerkers over het hele land. Het Antwerps bedrijf dat gespecialiseerd is in de installatie van nieuwe technologie wil op die manier anticiperen op de uitrol van glasvezelkabel en slimme meters.
Eind vorige maand liet Proximus weten dat het zijn eerste stappen ging zetten in de uitrol van glasvezelkabel naar de residentiële markt. De operator investeert de komende 10 jaar 3 miljard euro in de toekomst van snel internet. Bovendien zullen in 2019 slimme meters de huidige elektriciteitsmeters vervangen in Vlaanderen.
Janssens Field Services werkt als technische dienstverlener onder meer voor telecomoperatoren en energieleveranciers zoals Proximus en Engie. Niet alleen glasvezel en slimme meters, maar ook het ‘internet of things’ waarbij hoe langer hoe meer apparatuur op het internet zal aangesloten zijn, vergen gespecialiseerde technische ondersteuning en daar wil JFS op inspelen.
“We zoeken geen specifieke, wel technisch onderlegde profielen. In onze interne JFS Academy leiden we de mensen verder op zodat ze met de vereiste expertise deze nieuwe technologieën kunnen implementeren volgens de kwaliteitsnorm van de klant”, vertelt Koen Verbergt, CEO bij JFS. “Het betreft een investering van 30 opleidingsdagen per hoofd, of in totaal 6000 opleidingsdagen, naast € 1 miljoen euro aan materiaal.”
Sinds zijn oprichting 10 jaar geleden realiseerde de ex-laureaat van de Trends Gazellen een indrukwekkende organische groei die afgelopen jaar in een stroomversnelling kwam dankzij de verregaande samenwerking met de Europese marktleider SOLUTIONS 30. JFS groeide in 2016 met 31% en stelt momenteel 700 medewerkers te werk in Benelux. Dat zijn er 150 meer dan een jaar voordien.
Van een installateur van telecommunicatie is het naar een gespecialiseerde leverancier van innovatieve technologieën geëvolueerd, waaronder smart energy en smart security. “De voortdurende investering in ‘human capital’ heeft ons een marktleiderschap bezorgd. Daardoor werd JFS niet alleen als eerste geselecteerd om ‘Fiber to the Home’ (FTTH) activiteiten in België uit te voeren maar ook het groeipotentieel in Nederland verder aan te boren” zegt Koen Verbergt.