Jan Verhoeven leverde met zijn bedrijf Gingerwald al succesvol gezonde sapjes aan KMO’s. Toen samen met de pandemie ook het telewerk kwam, zag Gingerwald de omzet terugvallen. Jan ging op zoek naar een opportuniteit en samen met bevriend ondernemer Frederic Bodson, ook al zo een fan van gember, ontwikkelt en lanceert hij Ginger Jack. “Het wordt een proces van trial en error, van vele uren in de keuken, van voorzichtige eerste stappen”, vertelt Jan Verhoeven.
Je vindt de flessen van 700 ml bij groenten- en fruitwinkels, delicatessenzaken en online. Het is alvast een groot succes. Van 100 flessen voor vrienden en familie ging Ginger Jack al gauw naar nu meer dan 5.000 flessen per maand via webshop en detailhandel.
De ambities van Ginger Jack stoppen daar echter niet. Deze zomer zet het merk volop in op de uitbreiding naar Wallonië. In het najaar steken Jan en Frederic de grens over en zullen ze inzetten op Nederland, en de rest van Europa bij uitbreiding.