ED TV is een nieuw platform van theaterhuis Uitgezonderd uit Puurs dat gevoelige onderwerpen zoals drugs, alcohol en pesten op een interactieve manier bespreekbaar maakt onder jongeren. Naast het platform met onder meer een forum, videobibliotheek en chatbot is er ook de ED caravan die scholen en post-corona jeugdfestivals afschuimt. In heel de ontwikkeling hadden Artcore Society en Ohana een belangrijke hand.
Antwerpse creativiteit
Terwijl Artcore al 10 jaar vorm geeft aan de digitale toekomst van bedrijven en merken als Katoen Natie, Mediamarkt, Get Driven en Studio 100, legt Ohana als nieuwst telg binnen de Artcore-familie de focus op contentcreatie en -marketing.
“Voor ED TV stond Artcore Society in voor het design en development van de website, de chatbot en het platform”, vertelt Maarten Serneels, managing partner van Artcore Society. “Bovendien werkten we de volledige branding van het jeugdplatform uit: van de kleuren en de lettertypes tot het logo.”
Ohana wekte ED dan weer echt tot leven door aan de hand van character design en animatie een gezicht te geven aan ED. Ook gepersonaliseerde merchandise zoals stickers en een caravan wrap werden door Ohana gecreëerd, net als een video die het doelpubliek uitlegt hoe ED TV werkt.
“We hebben in Artcore en Ohana de ideale partners gevonden om op een bijzonder korte termijn heel flexibel samen te werken. Het hele team heeft ons perfect begeleid in het vertalen van ons idee naar een hippe website en de uitwerking van de branding”, vertelt James Cooke over de samenwerking.