SINT-NIKLAAS/ANTWERPEN – Texanel, de groep achter fashionmerken zoals Tiffanys en Trent, kende afgelopen jaren vooral een offline groei. Vlak voor de coronacrisis besloot het modebedrijf ook online een inhaalbeweging te maken. Daarvoor sloeg het de handen in elkaar met iValue. De webshop dressedbytiffanystrent.be kreeg een flinke boost, en het succes bleef niet uit. Texanel meldt een totale opbrengst van meer dan 67.000 euro.
Vorig jaar blies Texanel 50 kaarsjes uit. Sinds 1969 staat de familie De Hauwere aan het roer van het Sint-Niklase modebedrijf. Intussen gaven stichter Jan en zijn vrouw Nelly de fakkel door aan hun zoon en dochter Philip en Nathalie. Momenteel vind je veertien dames- en herenwinkels verspreid over Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant onder de namen: Tiffanys, Trent, Winch en Movies. Een mooie aanvulling op deze winkels is de webshop dressedbytiffanystrent.be die zorgt voor de online beleving van Tiffanys. Dit laatste verkoopkanaal kreeg afgelopen maanden een extra boost door de samenwerking met het Antwerpse Digital Marketing Agency iValue.
Kracht van e-commerce
Ook iValue-zaakvoerder Jacob Eeckhout gelooft in de winnende kracht van e-commerce. “Online marketing is geen exacte wetenschap, dus vinden we het noodzakelijk om de vinger aan de pols te houden. We zijn er dan ook trots op dat onze reeds succesvolle samenwerking nu een verlengstuk krijgt met de SEO-migratie van Texanels webshop”, zegt Jacob Eeckhout.
Stefanie Vogeleer, verantwoordelijke e-commerce & communicatie bij Texanel, is tevreden: “De aanpak van iValue was heel menselijk. Niet alleen vanwege hun betrokkenheid, maar ook doordat ze nooit nodeloos complex vakjargon gebruiken. Omdat we zelf niet alle kennis in huis hadden, was het een verademing dat iValue ons van a tot z begeleidde. Ze deinsden er ook niet voor terug om tijdig bij te sturen waar nodig.”