Het ‘Lindner Hotel & City Lounge Antwerpen’ aan het Kievitplein is voor de Duitse markt het populairste hotel van België. Het Duitse hotel- en reisportaal HolidayCheck zette het Antwerpse hotel op nummer één. Algemeen directeur Peter Nuiten ziet de award als een reële waardering en aanmoediging voor zijn team van gemotiveerde medewerkers en voor het geleverde werk.
In november 2011 sloot het hotel een ingrijpende verbouwingsperiode af, die het hotel op een comfortniveau bracht dat de Duitse groep Lindner Hotels & Resorts voorstaat in zijn uitbouw tot een vooraanstaande Europese, familiaal gerunde hotelgroep. Investeringen die dus duidelijk renderen. “Meest populaire hotel in België voor de Duitse markt”, het is een titel die elke hoteldirecteur graag binnenhaalt zegt Peter Nuiten: “We zijn nog een beetje overdonderd en vinden het uiteraard geweldig dat onze gasten ons hotel en onze service zo waarderen”, stelt Peter Nuiten, die nog eens benadrukt dat dit het resultaat is van doorgedreven teamwerk.
Het zijn de hotelgasten die de winnaar bepalen. Het is intussen het negende jaar dat HolidayCheck de meest gewaardeerde hotels bekroont. Via het Duitstalige waarderingsportaal van deze onafhankelijke online boekingssite spreken hotelgasten hun opinie uit over een hotel waar ze verbleven. Dat deden ze het voorbije jaar 980.000 keren. Uit die resultaten berekent HolidayCheck een aanbevelingsratio en geeft het een waarderingsclassificatie uitgedrukt in maximaal 6 zonnen. De winnaar in een categorie komt dus uit het resultaat van de gezamelijke stemmen van het voorbije jaar.
Het Lindner Hotel & City Lounge Antwerpen noteert bij de Duitse gasten regelmatig topwaarderingen en een aanbevelingsratio van 96%. Het concept van de ruime, gezellige, centrale lounge op het gelijkvloers wordt daarbij sterk gesmaakt: “Zeer modern en hygiënisch, maar ook sfeervol hotel waar men zich meteen thuis voelt”, stelt een Duitse klant. Ook de ligging onmiddellijk aan het HST- en Centraal Station en op wandelafstand van de winkel- en uitgaansassen van de Scheldestad wordt erg op prijs gesteld. Tenslotte appreciëren de Duitse klanten duidelijk de diverse speciale arrangementen, inclusief de overnachting, waarop zij kunnen inschrijven.
Het Antwerpse Lindner hotel opende als Golden Tulip Antwerp Centre in oktober 2007 zijn deuren aan het Antwerpse Kievitplein. Het 4*-hotel bood 169 kamers aan en niet minder dan 13 perfect uitgeruste vergaderzalen. Het hotel werd in oktober 2009 overgenomen door de Duitse hotelgroep Lindner Hotels & Resorts en biedt nu 173 kamers en suites aan op de Antwerpse hotelmarkt.
In 2013, de 40ste verjaardag van de familieketen, omvat Lindner Hotels & Resorts 33 hotels in zeven Europese landen, telde het bedrijf 2.000 medewerkers en werd een omzet gerealiseerd van 170 miljoen euro. Het behoort daarmee tot de leidende Duitse hotelbedrijven. Naast moderne zakenhotels in stedelijke omgevingen behoren ook topklasse spa- en sportresorts tot het portfolio van de groep. De hotelconcepten uitgewerkt door Otto Lindner, exponent van de tweede generatie van de bedrijfsvoering, werden eerder reeds meermaals bekroond.