Inatura lanceert elektrische driewieler

lorenzsjeInatura heeft een elektrisch aangedreven driewieler op de markt gezet. De producent achter het bekende kersenpitkussentje breidt zijn productenaanbod daarmee verder uit. Inatura heeft zich gespecialiseerd in natuurlijke wellnessproducten. Het bedrijf operereert sinds enkele maanden binnen het raamwerk van de beschutte werkplaats Arop uit Wilrijk.

Een van de vijf nobele doelen van Inatura is het sociaal engagement. Het bedrijf heeft daarom eerder al beslist om te werken met doelgroepmedewerkers, in casu de mensen van Arop. Inatura is destijds opgezet in 1996 en werkte lange tijd samen met een Nederlandse beschutte werkplaats. Enkele tijd terug werd evenwel omgeschakeld naar Arop dat met zijn productiefaciliteiten in Wilrijk vooral ook de nodige productieflexibiliteit kan bieden.

Inatura is groot geworden met het kersenpitkussentje, een iniatief van de oprichter van het bedrijf die in een Zwitsers museum een pop gevuld met kersenpitjes had gezien. De idee om in diezelfde richting te gaan en kussentjes op basis van kersenpitten te maken sloeg biezonder goed aan. Inatura verdeelt de kussentjes vandaag in zo’n 15 landen.

Directeur Lorenz van Ostade heeft het assortiment van Inatura ondertussen verder uitgebreid tot vandaag meer dan 45 producten. Van vaste waarden zoals het originele kersenpitkussentje tot meer trendy modellen met diverse geuren. Verder knuffels en slaapkussens voor jong en oud.

Met de Electro-Trike gaat Inatura een nieuwe richting uit. Lorenz Van Ostade: “Wij assembleren vandaag een functionele en esthetisch mooie elektrisch aangedreven driewieler voor senioren of mensen met een beperking. Wij halen de onderdelen uit China en steken die hier in elkaar. Overigens verkochten wij al wel langer fietsen maar met de Electro-Trike kunnen wij onze sociale doelstellingen nog versterken. Wij hebben in dit opzicht een deal gesloten met het Riziv zodat de kopers hun fiets voor een groot stuk terugbetaald kunnen krijgen.”

Inatura gaat overigens ook resoluut voor groen. Het gebruik van natuurlijke materialen en de herwaardering van afvalproducten staat voorop. Om de ecologische voetafdruk te beperken komen de leveranciers bijna allemaal uit de Benelux.

Met de nieuwe product manager Sophie Van Dooren zet het bedrijf ook 100% op kwaliteit.

Foto: Lorenz van Ostade en Sophie Van Dooren