ANTWERPEN – icapps zet haar nauwe samenwerking met Telenet verder. Samen met Studio Brussel willen beide bedrijven de toekomst van radio luisteren grondig door elkaar schudden. Tijdens een hackathon werden de mogelijkheden van radio-ervaring op televisie bekeken.
Na een duidelijke briefing door Telenet en StuBru werden jonge techneuten van het Antwerpse digital agency icapps 48 uur opgesloten onder het mom van een hackathon. Doelstelling was om op een creatieve manier de mogelijkheden van een interactieve tv-applicatie in kaart te brengen, ter vervanging van de statische achtergrond die gebruikers zien wanneer ze via hun televisietoestel naar de radio luisteren.
“De productiviteit, snelheid en creativiteit van een hackathon valt niet te overtreffen. We slaan de formaliteiten over en kunnen zo focussen op wat echt belangrijk is: de ervaring van de gebruiker”, zegt Jonas Keersmaekers, product manager en marketing entertainment bij Telenet. “De hackathon was echt nuttig om de evoluerende eisen van luisteraars te begrijpen tegenover de behoeften van een muziekzender, en dat alles ondersteund door technologische oplossingen.”
Sterke samenwerking
De voorbije jaren toonde icapps zich al een waardevolle partner voor Telenet bij de ontwikkeling van andere producten. Het jonge talent van het Antwerpse bedrijf kon de brug slaan tussen het platform van Telenet en de creativiteit van Studio Brussel.
Wouter Martens, cto bij icapps: “De uitstekende samenwerking met Telenet maakt het mogelijk om continu aan innovatieve oplossingen te werken. Ook deze hackathon was fantastisch. We zijn ervan overtuigd dat er, dankzij de match tussen beide bedrijven en de mindset, nog mooie resultaten uit deze samenwerking zullen voortkomen.”