De flagship store van lingeriespecialist Hunkemöller heeft de Comeos Mercuriusprijs van de handelsfederatie Comeos gewonnen. Hunkemöller volgt in dit opzicht Le Pain Quotidien op als ‘Winkelconcept van het jaar’.
Vorig jaar won broodjesketen Le Pain Quotidien de begeerde Mercuriusprijs: voor de betrokken handelaars “een erkenning voor hun innovatie, hun globale aanpak en hun durf om te blijven ondernemen”, aldus organisator Comeos.
Ook dit jaar diende de jury van Comeos te kiezen uit tientallen inzendingen die allemaal “de perfecte illustratie van de rijkdom van ons winkellandschap” uitmaken.
Onder de kandidaten was Hunkemöller eerder al opgevallen met zijn nieuw winkelconcept op de Antwerpse Meir. De dames die lingerie willen kopen worden in de flagstore ontvangen op speciaal licht “dat helemaal aangepast is aan de ‘mood’ van de klanten. In de pashokjes is speciaal licht voorzien “dat in functie van de beleving van de pasbeurt kan aangepast worden.” Er is zachte muziek. Roze is de overheersende kleur. De andere omgevingskleuren zorgen voor “een heel aparte beleving.” In de winkel staan videoschermen opgesteld die de laatste campagnes tonen. Via een touch screen ontdekt de klant interactief bv. welke bh bij haar past. De onderscheiden mysteryshoppers die de winkel bezocht hebben onderschreven allemaal het persoonlijke karakter van de winkel.
“Wij willen een jong en hip merk zijn en niet langer het discount-gevoel uitstralen waar je vooral veel spullen vond die dan ook nog eens goedkoop waren. We blijven natuurlijk niet duur maar we werken dat we elementen van de flagstore in al onze winkels kunnen introduceren. Die aanpak loont”, zegt retailmanager en visuel merchandising manager Britta Hail van de groep.