Hunkemöller genomineerd voor winkelprijs

lingerieDe flagship store van lingeriespecialist Hunkemöller is een van de tien genomineerde kandidaten voor de jaarlijkse Mercuriusprijs van de handelsfederatie Comeos. Woensdag 5 november e.k. weten we wie Le Pain Quotidien opvolgt als ‘Winkelconcept van het jaar’.

Vorig jaar won broodjesketen Le Pain Quotidien de begeerde Mercuriusprijs: voor de betrokken handelaars “een erkenning voor hun innovatie, hun globale aanpak en hun durf om te blijven ondernemen”, aldus organisator Comeos.

Ook dit jaar ontving Comeos weer tientallen inzendingen, waaruit de jury tien genomineerden selecteerde om de “perfecte illustratie van de rijkdom van ons winkellandschap” te vormen. Onder de sterke kandidaten valt zeker ook Hunkemöller op, de Nederlandse groep die op de Antwerpse Meir een heel aantrekkelijk nieuw winkelconcept uitbouwde. De dames die lingerie willen kopen worden in de flagstore ontvangen op speciaal licht “dat helemaal aangepast is aan de ‘mood’ van de klanten. In de pashokjes is speciaal licht voorzien “dat in functie van de beleving van de pasbeurt kan aangepast worden.” De omgevingskleuren zorgen voor “een heel aparte beleving.” Hunkemöller is in dit opzicht ongetwijfeld een sterke kandidaat voor de prijs.

Uit supermarktland zijn Delhaize (met zijn supermarkt van de toekomst in Wezembeek-Oppem), Carrefour (met zijn Drive.be-concept) en Lidl (met zijn CO2-neutrale discount in Elsene) bij de kanshebbers. Ook Louis Delhaize is genomineerd voor zijn supersnelle Wink-afhaaldienst.

Uit de bredere retail maken Ixina (met zijn virtuele keuken in 3D en zijn bezoek via Google Street View) en Action (de ‘Aldi van de non-food’) kans op de prijs.

Drie outsiders zijn ook genomineerd: Wasbar (een mix van wasserette en koffiebar), Buissonière (vier kledingszaken die maar drie tot vijf dagen per week open zijn) en Pharmacie Servais (een apothekersgroep).