Hondenkoekjesproducent Good ID start productielijn op voor verovering China

Good ID uit Brecht gaat malse hondenkoekjes produceren en exporteren naar China. Good ID werd in 2006 door Manuel Goossens (30) uit Brasschaat opgericht. In 2006 vroeg men de toen 23 jarige Goossens een nieuw product te ontwikkelen voor bezoekende honden bij het Hilton Hotel Antwerpen. Manuel bedacht koekjes van superieure kwaliteit, verpakt zoals de koekjes bij de koffie. Het o zo gewone hondenkoekje werd opnieuw uitgevonden! Het idee en concept registreerde Manuel onder de naam ‘hupple’… het bedrijf GOOD !D kreeg de licentie om hupple te commercialiseren en het werd een voltreffer.

Tot voor kort werden bij Good ID er enkel gebakken honden- en kattenkoekjes verpakt, die vervolgens als huismerk aan bekende supermarkten worden geleverd. Maar gisteren (donderdag 17/10) startte het bedrijf ook officieel met een eigen productie van malse beloningskoekjes voor honden op. Dat gebeurde in aanwezigheid van minister-president Kris Peeters.

De ‘hupple’ koekjes liggen nu al in 120 speciaalzaken en ketens zoals Aveve en Maxi Zoo. En nu heeft Good !D ook contacten met distributeurs getekend die de Hupple-koekjes gaan verdelen in Thailand, Australië, Japan en China. Binnen het jaar moeten de koekjes in de Chinese supermarkten liggen.

Daarmee surft het bedrijf mee op het wereldwijde succes van Vlaamse ondernemers in het Verre Oosten. In vijf jaar tijd is de Vlaamse export naar China meer dan verdubbeld tot 7,095 miljard euro.

Good ID zelf zag vorig jaar zijn bruto marge met +80% groeien. Einde boekjaar had Good ID 5 FTE’s in dienst

CWil
Made in Antwerpen Redactie