Rachel Alexander maakt sinds kort deel uit van Hifluence. Rachel maakt de overstap van Studio 100 waar ze aan de slag was als IT directeur. Hifluence haalt één jaar na de opstart met Rachel Alexander een grote naam binnen uit de IT-wereld.
Hifluence is een dienstenleverancier voor klanten die een transformatieproces willen opzetten en daartoe advies willen inwinnen van digitale toplevel experten. Het bedrijf uit Kontich werd onlangs opgezet door Nick Van Langendonck en heeft in dit opzicht een snelle start genomen. Met het aantreden van Rachel Alexander wordt nog een versnelling hoger geschakeld.
“Het unieke van Hifluence is dat het talenten combineert van jonge, digitale wolven en doorgewinterde C-level experts met jaren praktijkervaring”, zegt Nick Van Langendonck. “Wij zijn verheugd om Rachel te mogen
verwelkomen binnen ons team. De ervaring van Rachel past binnen onze ambitie om als een digitaal adviesbureau te fungeren voor CEO’s die op zoek zijn naar de juiste, pragmatische aanpak om te transformeren.”
Rachel Alexander gaat aan de slag als Digital Advisor en toplevel consultant. Eerder werkte Rachel bij Studio 100, Telenet, CSC, EDF Luminus, GDF Suez en Pioneer. “Mijn rol bij Hifluence zal zijn om klanten te helpen met hun transformatieproces”, zegt Rachel. “Met mijn jarenlange ervaring, zowel in IT als in managementconsultancy, ben ik goed geplaatst om mijn diensten aan te bieden aan bedrijven die nood hebben aan verandering. Ik ken het klappen van de zweep en weet hoe verandering praktisch te realiseren”.
Rachel droomde er altijd van om bij een start-up als Hifluence te werken. Ze kiest voor Hifluence omwille van de pragmatische aanpak. “Er zijn veel digitale start-ups maar de praktijkinsteek van Hifluence is uniek. Er heerst een handen-uit-de-mouwen-mentaliteit. Geen buzzwoorden maar actie. Daar is nood aan op de markt, dat mocht ik zelf in het verleden ondervinden. Daarom kon het verhaal van Nick me overtuigen. Het past bij mij.
Ik sta het liefst met mijn twee voeten in de klei.”
Rachel past perfect bij de ambitie van Hifluence om zich te profileren als dienstenleverancier voor klanten die op zoek zijn naar transformatieadvies door toplevel experts. “Onze digital advisors hebben jarenlange ervaring in media, telecom, manufacturing, healthcare, graphics en chemicals. Ze hebben succesvolle digitale
transformatieprocessen achter de kiezen en kunnen bedrijven helpen om een stappenplan uit te bouwen en pragmatische adviezen te formuleren over disruptieve trends.”
De digital advisors onderzoeken de graad van digitalisering in een bedrijf, formuleren aanbevelingen en begeleiden het effectieve transformatieproces. Ze starten met een tiendaagse scan van de organisatie en de bedrijfscultuur. Ze betrekken niet alleen het IT-departement maar het hele bedrijf. Ze stellen een gedetailleerd en pragmatisch plan op van de digitale opportuniteiten en valkuilen met een focus op kostenefficiëntie, het installeren van agile processen, het uitbouwen van een flexibel IT-departement en het
versnellen van de time-to-market zonder in te boeten op veiligheid of integriteit.
Hifluence werd in januari 2015 opgericht door Nick Van Langendonck. Hifluence wist al tal van opvallende projecten succesvol te realiseren, bijvoorbeeld de mobiele app van de Tall Ships Race en het jobplatform van Djobby. Hifluence heeft met Omina en Glue ook krachtige producten in huis. De start-up telt inmiddels 15 medewerkers en verhuisde naar een ruimer kantoor op Satenrozen in Kontich. Hifluence bevestigt en overtreft de groei die het had vooropgesteld bij de start een jaar geleden.