HGC-Hanos is nog relatief onbekend in Vlaanderen. Dat kan snel veranderen. De Nederlandse winkelketen wil verscheidene bijkomende vestigingen openen. Het succes van de winkels in Wommelgem en Hasselt zal daar niet vreemd aan zijn. Ondertussen wordt druk bijkomend personeel aangeworven.
Makro en Metro kennen we allemaal. Je kunt er ook als particulier terecht voor grootschalige aankopen. Beide bedrijven hebben in dit opzicht hun oorspronkelijke afnemers, de middenstand laten overspoelen door de individuele privé-klanten. HGC-Hanos is eveneens een distributeur voor de horeca, de grootverbruikers en de bedrijvenmarkt “maar wij beperken ons exclusief tot dat marktsegment”, zegt zaakvoerder Steven Reunens. “Wij kunnen die klanten dan ook kwaliteit en exclusiviteit garanderen. Wij brengen een totaalconcept waarin wij ook breed advies naar de winkeliers integreren.”
De keten telt onderhand 18 vestigingen maar wil duidelijk uitbreiden. De huismerken Hanos, Jumbo, Select e.a. doen het kennelijk biezonder goed. Er wordt daarom druk geprospecteerd naar bijkomende vestigingsmogelijkheden. Hasselt en Wommelgem zijn overnames geweest van bestaande winkels. Hun track record is zo goed dat de Nederlanders de hartslag van de Vlaamse economie onderkend hebben en verder door willen gaan. Vandaar ook de aanwervingscampagne.
In Wommelgem werken nu 103 man. Er staan verscheidene vacatures open. Zo voor een chauffeur, een medewerker orderintake, een medewerker orderverzameling, een chef aardappelen, iemand voor aan de kassa, een medewerker vers enz. Steven Reunens gelooft sterk in de groeikansen van het bedrijf. Hij was eerder aan de slag bij Makro, Chantelle, Media Markt, Carrefour enz. Hij kent de markt als niemand anders. “Wij brengen kwaliteit naar de mensen. Dat werkt altijd.”