Copy of New Adres Card – 1 Foto: Yumi Print

HET PRODUCT. Yumi Print: “Gemakkelijk foto’s sturen naar vrienden of familie via de post”

Yumi Print is een van de vijf genomineerden en maakt kans op de titel Hét Product Made in Antwerpen. Met hun app willen de drie oprichters, die ook broers zijn, meer positivieit te creeëren door middel van het delen van foto's.

Yumi Print werd opgericht door de drie broers Jan (26), Olivier (25) en Tobias Biekens (23). Het drietal vindt dat er te veel mooie herinneringen verloren gaan wanneer mooie foto’s enkel op de smartphone blijven staan. De broers zochten naar een oplossing om de brug te slaan tussen de digitale en fysieke wereld. Zo gezegd, zo gedaan. Twee jaar geleden ontwikkelden ze een app waarbij het printen, maar ook het bijhouden van contactadressen, het toevoegen van een berichtje en het opsturen van een foto gemakkelijk verloopt. Hun missie is om meer positivieit te creeëren. De naam Yumi komt van ‘you and me’. Het team bestaat momenteel uit zes mensen, met een externe partner voor ondersteuning op het gebied van technologie en productie.

Wat is het product precies?

“Yumi Print, een app waarbij je gemakkelijk foto’s kunt sturen naar vrienden of familie via de post.”

Lees ook: HET PRODUCT. Moekes Blend van Jespers Koffie: “Onze huiskoffie gemaakt door de vorige generatie”

Waar wordt het geproduceerd?

“Wij werken samen met lokale printpartners in België en Nederland.”

Hoe zijn jullie op het idee gekomen?

“Onze middelste broer Olivier kwam op het idee omdat hij vond dat er niet genoeg werd gedaan met die talloze foto’s die op onze telefoons blijven staan. Sommige belanden op sociale media, maar daar blijft het bij.”

Waarom zijn jullie zo trots op jullie app?

“Wij zijn fier omdat we fijne reacties krijgen van klanten die het geweldig vinden om verrast te worden met een Yumi. Deze commentaren doen deugd. Ook zijn we al actief in Nederland en België, en zijn we volop bezig met uitbreiding naar de rest van Europa. Intussen hebben we 5.000 klanten met een account, waarvan 4.000 betalende gebruikers.”

Wie zijn de voornaamste klanten van de applicatie?

“Dat is breed, van studenten tot ouders tot zelfs grootouders die onze app gebruiken. Onze doelgroep blijft voornamelijk vrouwen vanaf midden in de twintig. Wij merken dat zij meer bezig zijn met het versturen van kleine cadeautjes, zoals een Yumi.”

Zullen Jan, Olivier en Tobias zich met Yumi Print een jaar lang Het Product Made in Antwerpen kunnen noemen? De winnaar wordt bekend gemaakt op dinsdag 19 november in de Predikherenkerk in Mechelen.