Hello bank! heeft op de Antwerpse Meir een pop-up kantoor geopend. De Hello bank! is een online bank van BNP Paribas Fortis die vooral jonge smartphone- en tabletgebruikers viseert. Toch is het voor de bank niet onbelangrijk om toch, zij het maar tijdelijk zijn fysieke aanwezigheid in het straatbeeld duidelijk te maken.
De pop-up van de Hello bank! had zaterdag alvast enorm veel succes. Het mooie winkelwandelweer had duizenden kooplustigen naar Antwerpen gebracht. Veel jongeren hebben alvast van de gelegenheid gebruik gemaakt om even binnen te wippen in de tijdelijke ruimte van de bank en even kennis te maken met de pop-up bank.
“We willen op de Meir vooral tonen dat we meer kunnen zijn dan alleen maar een bank,” zegt communicatieverantwoordelijke Xavier Dumon. “Wie binnenloopt in onze pop-up vestiging kan er bv. Google glas uitproberen, meedingen naar tickets voor Tomorrowland of deelnemen aan de workshop.”
Vandaag is er alvast een workshop gepland over hairstyling (15u). Woensdag gaat het over graffiti (14u) en donderdag over 3D printing (14u).
Een echt bankkantoor is het pop-up project dus zeker niet. De bezoekers kunnen er wel terecht om er met hun laptop, hun smartphone of hun tablet op het draadloos internet te surfen, te surfen, te werken of online bankverrichtingen te doen terwijl ze iets drinken. Hello bank! denkt met deze aanpak een betere kans te maken om jongeren te overtuigen voor hen te kiezen dan bv. met een marketingcampagne. “Je kan aan jongern niet meer eenvoudigweg zeggen dat je als bank de beste bent of de meest voordelige. Dat zoeken ze vandaag liever zelf uit”, zegt Xavier Dumon.
Het project loopt acht weken tot uiterlijk 21 juni e.k.