SNT Hasselt, Eric IgnoulVoor Luna Eric Ignoul

Harvest Group luidt einde van de voicemail in

Eric Ignoul
Eric Ignoul

Het ervaren Belgische contact center Harvest in Antwerpen start met de verdeling van de gloednieuwe applicatie ALOA. Deze app verbindt innovatie en automatisering aan ‘live’ contact. Hiermee komt Harvest tegemoet aan de toenemende vraag van bedrijven om de communicatie met klanten verder te digitaliseren, zonder in te moeten boeten aan servicegerichtheid en persoonlijk contact.

ALOA maakt de drukbezette professional altijd telefonisch bereikbaar met behulp van een persoonlijke assistent(e) of PA op afstand die hij kan inschakelen wanneer hij dat wenst. De assistent(e) van vlees en bloed beantwoordt de telefoon op de door de gebruiker aangegeven tijdstippen en laat in de backend van de app de aard van de oproep achter en alle nodige informatie. Via de app kan de urgentie van de oproepen worden gecheckt en beslist de gebruiker of hij meteen terugbelt, dit op een later tijdstip doet, of dat zijn PA de vraag kan afhandelen.

Harvest telt 240 medewerkers. Voor de persoonlijke assistenten doet het bedrijf onder meer een beroep op thuiswerkers.

“Meer dan ooit vraagt de economie 24 uur per dag ondersteuning. Niet enkel grote bedrijven, maar ook kmo’s en zelfstandigen krijgen met ALOA zicht op betere bereikbaarheid”, zegt Eric Ignoul, CEO Harvest Group.

ALOA lijkt op een mobiel telefoonabonnement. Er is reeds een startpakket van 75 euro per maand waarmee je 100 oproepen kunt laten afhandelen door een persoonlijke assistent(e). Voor elke extra oproep wordt 1 euro aangerekend. “Binnen het uur na het downloaden van de app via de App Store of Google Play, word je gebeld door jouw PA om te bespreken hoe jouw binnenkomende oproepen moeten behandeld worden”, vertelt Ignoul. “Vooraf bepaalt de smartphonegebruiker  zelf wanneer hij zijn PA inschakelt, dag en nacht, 24/7, dat zit allemaal inbegrepen in de prijs.”

De ontwikkeling van ALOA kadert in het hele gedachtegoed van de verdere automatisering van contact centers en ‘conversational commerce’. Dat is een nieuw communicatiekanaal waar persoonlijke service, contact en advies in verkoop gebundeld zitten in één mobiele omgeving. Het is dan ook geen toeval dat Harvest Group mee investeert in nieuwe technologische ontwikkelingen.

Momenteel kan al gebruik worden gemaakt van een bedrijfscontinuïteitsservice die ervoor zorgt dat de hoofdlijn van een bedrijf gegarandeerd bereikbaar blijft in geval van calamiteiten. Begin 2017 gaan twee nieuwe functies van start waarover dan meer nieuws volgt.