De deelnemende partnershops willen deze leemte dan ook graag opvullen en vormen daarom samen Het Warmste Front. Zij engageren zich om voor elke aankoop via trooper.be op hun webshop een % aan het gekozen doel te schenken.
Wouter Torfs, ceo Torfs: “We mogen niet alleen meer naar de overheid kijken om onze maatschappij op te bouwen. Gezien de crisis en grote uitgaven van de overheid moeten we zelf samen bruggen bouwen, zodat de economie de maatschappij vooruit kan duwen en omgekeerd. Als merk hebben wij een maatschappelijke rol te vervullen die wij dan ook graag opnemen. Ik geloof erin dat we zo samen sterker uit deze crisis gaan komen.”
Naast Wouter Torfs (Torfs), Hans Bourlon (Studio 100) en Stéphane Ronse engageren ook Bart Claes (JBC), Luc Van Mol (ZEB), Daniel Falque (KBC), Dirk Milbou (BookSpot.be), Jeannette ten Kate (Landal), Elise Vanaudenhove (Bristol), en Steve Van den Kerkhof (Plopsa) zich.
Ook econoom Geert Noels benadrukt het belang van lokale verenigingen en goede doelen in de maatschappij. Hij juicht toe dat ondernemers hun sociale rol opnemen.
Geert Noels: “De ‘Amazonizering’ van onze consumptie verschraalt niet alleen de winkelstraat, het haalt ook de steun voor lokale verenigingen weg. Op deze manier verschraalt niet alleen het aanbod voor de jeugd, maar worden ook de wortels van de samenleving verzwakt. Economie en maatschappij zijn nauw verbonden, en een sterke economie heeft altijd een sterk verenigingsleven mogelijk gemaakt en omgekeerd. Elk initiatief dat deze banden terug versterkt is dus maatschappelijk belangrijk. De giganten dragen niet bij aan onze verenigingen, dus moeten we die leemte opvullen.”