Liftov2

Gumption lanceert internationaal label Liftov

ANTWERPEN/KONTICH – Het Antwerpse Blend Interaction slaat de handen in elkaar met NewBird uit Utrecht. Samen met Gumption, het groeiplatform voor digitale ondernemers uit Kontich, breiden ze hun internationale slagkracht uit onder de naam Liftov.

Liftov specialiseert zich in digital design en legt de focus op gedragsverandering en conversie. Het doet merken en mensen beter presteren in een wereld waar technologie de manier verandert waarop mensen met elkaar omgaan, hoe mensen kopen en hoe mensen leren. Om dat te bereiken wordt gedragswetenschap, gamification en data-analyse ingezet.

Managing partner Derk De Kimpe: “Bij Blend Interaction vertrekken we steeds vanuit positionering en strategie. Op basis van data-analyse verbeteren wij het design met het oog op maximale conversie van gebruikers. Wij testen, meten en sturen bij waar nodig.” Medebestuurder Jaap Gerretsen vult aan: “Wij op onze beurt voegen spelelementen toe aan onze ontwerpen omdat gamification motiverend werkt bij het aanleren van nieuw gedrag. Onze kennis helpt bij de verfijning van user experience.”

“Door samen te gaan, kunnen wij onze opdrachtgevers nog beter helpen om online succesvol te zijn en verhogen wij onze slagkracht in de Benelux. De combinatie van design met gedragswetenschap en data is voor de Liftov-klanten een unieke differentiator”, besluit het duo.

Het team dat bij Liftov aan de slag gaat won de Data News Award Digital Project of the Year 2017 met een Battlequizplatform om medewerkers op te leiden. Het realiseerde verder projecten voor klanten zoals ABN Amro, Boston Scientific, ING, KLM, MobieTrain, PWC, SafeDrivePod, Mayerline en Electro Zwijsen.