Groep Heylen neemt Ronald Vandeputte over

soepDe Groep Heylen heeft de voedingsdistributeur Ronald Vandeputte NV uit Deurne overgenomen. Het Antwerpse familiebedrijf is gespecialiseerd in de aanlevering van voornamelijk Italiaanse producten en conserven. Het netwerk van Ronald Vandeputte (RDVP) importeert uit nagenoeg de hele wereld en levert een uitgebreid gamma van kwaliteitsproducten aan de industrie, de foodservice en de retail in de Benelux.

De missie van RDVP is “de beste producten bij partner-fabrikanten over alle continenten te zoeken en deze te distribueren volgens de noden van de klant.” Daarbij staan kwaliteit en service steeds voorop. RVDP deelt de passie voor voeding met haar klanten en wil hen zoveel mogelijk verrassen met creatieve ideeën. Tot de portfolio behoren hoogwaardige pasta’s, confituren, een breed gamma aan tomatenproducten, soepen, groenten en fruit, visproducten, rijst en couscous, desserten …

Groep Heylen investeert in RDVP omwille van “de aanwezige creativiteit en kwaliteit en wil deze samen met Ronald Vandeputte, die aan de wieg staat van dit bedrijf, nog verder ontwikkelen.” “Groep Heylen is steeds op zoek naar bedrijven met een creatieve meerwaarde”, zegt Wim Heylen. “We zien in de markt zeer mooie perspectieven voor RVDP. Bovendien leeft de passie voor food ook in onze DNA.”

Voor de verdere ontwikkeling van de firma zal Ronald Vandeputte bijgestaan worden door 2 nieuwe zaakvoerders, Johan Steyaert en Gert Van de Water. De ploeg van RVDP zal daardoor uit zes man bestaan. Het bedrijf werkt samen met het transportbedrijf Jugetra uit Geel.

Johan Steyaert zette 25 jaar geleden zijn eerste stappen in sales in de voedingssector. Hij deed ervaring op bij Mars, Heinz, Johma, Westland & Ducros, waarop hij steunde om een nieuw bedrijf, Carapelli Belgium, op te richten.

Gert Van de Water startte zijn carrière 15 jaar geleden in een commerciële functie bij Carrefour Belgium. Gert groeide later door aan de leverancierszijde, eerst in marketing en later in sales voor internationale bedrijven zoals McCormick, Deoleo, Dr. Oetker en Storck.

Johan en Gert zien dit project als een fantastische uitdaging. “We waren al een paar jaar op zoek naar het geknipte bedrijf” zegt Johan Steyaert. “De visie van Groep Heylen over bedrijven en het runnen ervan, weerspiegelt ook onze gedachte en gaf ons net dat duwtje in de rug dat we nodig hadden om onze droom te realiseren.”

RVDP moet in dit opzicht een platform worden voor producten met net dat tikkeltje meer, met net die supplementaire dimensie. Dat ambieert Groep Heylen in al haar projecten, of het nu gaat over logistieke gebouwen of bedrijfsovernames. Deze visie wil de groep nu ook doortrekken in food.

Gert Van de Water: “We zijn ervan overtuigd dat door de combinatie van de reeds aanwezige know how, de portfolio, onze creativiteit en ervaring, we alle troeven in huis hebben om te slagen. We zijn “samen” niet aan ons proefstuk toe. We hebben de reputatie een “tandem” te zijn. Dit versterkt onze slagkracht deze onderneming verder te laten groeien.”