Het Antwerpse productiehuis voor bedrijfsfilms, New Impact heeft in Berlijn een Gouden Award gekregen voor zijn imagofilm over Brussels Airport. Het team rond Jean Paul Snoeckx werd daarmee geëerd voor zijn jarenlange inzet in de videowereld.
Jean Paul Snoeckx zette New Impact op in 1988 en heeft sindsdien hard gewerkt om zijn bedrijf in Wilrijk onafgebroken te professionaliseren. New Impact maakt vooral bedrijfsfilms. Een team van acht professionals wordt in dit opzicht geassisteerd door een crew van tientallen freelancers zoals regisseurs, cameramensen, grafici, scenaristen en monteurs. Ze hebben toegang tot state-of-the-art technologie en bieden de klanten daarom een ruim aanbod aan mogelijkheden. Tot het klantenbestand van het bedrijf behoren ondernemingen zoals Agfa-Gevaert, Atlas-Copco, Fidea en AWW.
New Impact probeert met zijn klanten een nauwe band op te bouwen en samen na te gaan wat de objectieven van de onderneming zijn bij het uitbrengen van een film. Een bedrijfsfilm kan daarom afgesteld zijn op promotie tot productreclame of financiële informatie.
De imagofilm voor de Brussels Airport Company viel niet helemaal onverwacht in de prijzen. De miljoenen verhalen die Zaventem biedt werden biezonder professioneel in beeld gebracht. De jury was daarom unaniem in haar lofbetuigingen. “De prijs is van onze kant ook een steun in de rug voor onze klant die de voorbije weken en maanden veel te verduren kreeg”, zegt Jean Paul Snoeckx. “Wij wensen hen daarbij veel goede moed bij het opnieuw op de kaart zetten van onze nationale trots.”
Met de award van Berlijn is New Impact overigens niet aan zijn proefstuk toe. In 2014 kreeg het bedrijf in Cannes al goud voor de film Moving Antwerp. In 2015 kreeg het zilver voor de imagofilm over MSC PSA.