hupple_Food_3 GOOD !D lanceert het eigen label 'hupple'

GOOD !D uit Brecht investeert 18,9 miljoen euro

GOOD !D, producent van premium snacks en smakelijke voedingssupplementen voor hond en kat, start met de productie van complete voeding voor honden. Met het eigen label ‘hupple’ lanceert het een gamma van gezonde basisvoeding, aangevuld met twaalf ‘tasty toppings’. Om de sterke groei op te vangen en de verdere groeiplannen te faciliteren, investeert GOOD !D uit Brecht de komende vier jaar 18,9 miljoen euro in mensen, merken, producten en productie, en versterkt het haar structuur en middelen.

 

Voor de productie van het nieuwe gamma maakt GOOD !D gebruik van zijn zelf ontwikkelde ‘softnology’ productieproces dat gebaseerd is op ‘cold extrusion’ waardoor je een heel zachte en smakelijke textuur verkrijgt. Deze technologie maakt het mogelijk om een complete brok te ontwikkelen die goed verteerbaar is maar ook combineerbaar kan worden met klassieke krokante brokjes, inclusief de koude extrusie voordelen.

GOOD !D slaagde erin om het assortiment grotendeels ‘mono protein’ based (meat/fish) te maken. “Met andere woorden, what you see is wat you get. Kip is kip, zalm is zalm, buffel is buffel. Ideaal om variatie of een combinatie van producten te serveren. De oplossing voor allergische honden. De basisvoeding ‘allergic’ is volledig vrij van kip en graan”, vertelt CEO Manuel Goossens.

Ontbijtgranendoos

GOOD !D ontwikkelde een handige verpakking in de vorm van de gekende ontbijtgranendoos met een handig hersluitbaar schenktuitje. Hierdoor kan je de voeding makkelijk serveren en blijft de versheid en kwaliteit gegarandeerd. De verpakking is bovnedien 100% recycleerbaar. “Niet alleen het type materiaal maar ook de vorm van de verpakking heeft een grote impact.  In tegenstelling tot zakken zijn de verpakkingen helemaal gevuld, waardoor er geen volume verloren gaat aan lucht. Hierdoor kan er verhoudingsgewijs veel meer product op eenzelfde transport, wat de CO2-footprint drastisch verlaagt en bijdraagt aan een groenere planeet,” aldus Goossens.

18,9 miljoen euro

Om de verdere groeiplannen te faciliteren, investeert GOOD !D de komende vier jaar 18,9 miljoen euro in mensen, merken, producten en productie en versterkt het haar structuur en middelen. Anno 2021 zijn de hupple premium snacks in meer dan zeventien landen verkrijgbaar.