Voor de productie van het nieuwe gamma maakt GOOD !D gebruik van zijn zelf ontwikkelde ‘softnology’ productieproces dat gebaseerd is op ‘cold extrusion’ waardoor je een heel zachte en smakelijke textuur verkrijgt. Deze technologie maakt het mogelijk om een complete brok te ontwikkelen die goed verteerbaar is maar ook combineerbaar kan worden met klassieke krokante brokjes, inclusief de koude extrusie voordelen.
GOOD !D slaagde erin om het assortiment grotendeels ‘mono protein’ based (meat/fish) te maken. “Met andere woorden, what you see is wat you get. Kip is kip, zalm is zalm, buffel is buffel. Ideaal om variatie of een combinatie van producten te serveren. De oplossing voor allergische honden. De basisvoeding ‘allergic’ is volledig vrij van kip en graan”, vertelt CEO Manuel Goossens.
Ontbijtgranendoos
GOOD !D ontwikkelde een handige verpakking in de vorm van de gekende ontbijtgranendoos met een handig hersluitbaar schenktuitje. Hierdoor kan je de voeding makkelijk serveren en blijft de versheid en kwaliteit gegarandeerd. De verpakking is bovnedien 100% recycleerbaar. “Niet alleen het type materiaal maar ook de vorm van de verpakking heeft een grote impact. In tegenstelling tot zakken zijn de verpakkingen helemaal gevuld, waardoor er geen volume verloren gaat aan lucht. Hierdoor kan er verhoudingsgewijs veel meer product op eenzelfde transport, wat de CO2-footprint drastisch verlaagt en bijdraagt aan een groenere planeet,” aldus Goossens.
18,9 miljoen euro
Om de verdere groeiplannen te faciliteren, investeert GOOD !D de komende vier jaar 18,9 miljoen euro in mensen, merken, producten en productie en versterkt het haar structuur en middelen. Anno 2021 zijn de hupple premium snacks in meer dan zeventien landen verkrijgbaar.