Geuren kunnen klanten overtuigen

anneguffensGeuren en geurbeleving kunnen de klanten overtuigen om alsnog te kopen. Anne Guffens en Jan Lemmens zetten met hun firma Begeuren.be alles op het totaalconcept waarin geuren voor hen centraal staan. De geurprikkels blijken nu eenmaal veel sterker te zijn dan smaakprikkels bv. In dit opzicht “begeuren” ze handelszaken, praktijkruimtes, gymzalen, kantoren, winkelscentra en zelfs complete beurshallen.

Het gaat dan trouwens niet enkel om begeuren. Het ontgeuren van onaangename geuren die vocht, riolen, toiletten, transpiratie,, keukens enz. veroorzaken is op z’n minst even belangrijk.  In een stinkende omgeving gaan de klanten ongetwijfeld zeker niet kopen.

Geurmarketing kan klanten volgens Anne Guffens en Jan Lemmens triggeren om winkelen als een vorm van beleven te onderkennen. De retail moet er vandaag alles op zetten om de concurrentie van de e-commerce op te vangen. Het komt er in eerste instantie op aan een aangename omgeving te creëren. Op die manier kan de traditionele retailhandel dan als een vorm van complementaire business gezien worden ten aanzien van de oprukkende e-commerce.

Begeuren.be levert zijn klanten allerhande geurtoestellen. Die worden aangesloten op de airco-installatie. Of er worden geurkanonnen geïnstalleerd. De firma uit Hove bouwde zijn markten in de afgelopen maanden steeds verder uit. Het gaat dan niet enkel meer om winkels en verkoopscentra maar net zo goed om kantoorruimtes en zorgcentra bv. Werken in een lekker ruikend kantoor is een vorm van beleving die helemaal anders is dan vertoeven in een muffe omgeving. Idem voor zorgcentra waar je je als zieke mens veel sneller beter kunt voelen dan in een melige hospitaalkamer.