Sinds kort is Game-changing Innovation op de markt. Het is het eerste boek van Yoav Nir, die opgroeide in Antwerpen en al twintig jaar in West- Vlaanderen woont. Deze opmerkelijke Engelstalige publicatie uitgegeven bij Die Keure wil ‘Made in’ graag delen met ondernemers die de slaagkansen van hun innovatie willen verhogen.
Yoav Nir: “Ik ben gefrustreerd omdat, ondanks de combinatie van goede tools, de juiste mensen, motivatie en hard werken, bedrijven er vaak niet in slagen om hun business modellen en value propositions écht te innoveren, om game-changing producten te maken. Het boek Game-changing Innovation is mijn bijdrage om daar verandering in te brengen.”
Echt innovatieve producten en diensten
Corporates, start-ups en scale-ups willen door innovatie en creativiteit producten brengen die verkopen. Maar vaak doen ze dat met wisselend succes. Uiteraard zijn de dynamiek en de randvoorwaarden in elke organisatie verschillend bij het realiseren van succesvolle producten en diensten, maar toch zijn er belangrijke overeenkomsten.
Auteur, burgerlijk ingenieur en pionier in Virtual Reality en Augmented Reality, Yoav Nir (46) is de mede-uitvinder van ClickShare®, het succesvolle draadloos presentatiesysteem van technologiebedrijf Barco. Hij bundelt in zijn boek 20 jaar hands-on ervaring bij Barco. Het boek is een how-to handleiding met meer dan 80 nuttige tips en inzichten die je als ondernemer snel in de praktijk kunt omzetten.
Naast de theorie lees je over tot de verbeelding sprekende cases en lessons learned, onderbouwd met diepgaande analyse en reflectie. Game-changing Innovation reikt m.a.w. technieken en strategieën aan die de kans op succes van je product of dienst sterk vergroten.
“Innovation is a means to, not the goal”
Zware, strategische thema’s worden op een lichte, vlotte en soms zelfs grappige manier geserveerd. Het boek is geschreven uit Yoav Nir’s persoonlijke ervaring en helemaal niet academisch.
Yoav Nir: “Moeilijk was het om de dynamiek van beslissingsprocessen te begrijpen, de krachten die ons gedrag sturen, zowel individueel als in team. Ik breidde mijn zoektocht uit van de comfortzone van logica en harde, meetbare feiten naar het schrikwekkende, fluffy drijfzand van de cognitieve psychologie.”
Daarom besloot hij om hoofdstuk zeven te wijden aan intuïtie, en de belangrijke rol ervan in het beslissingsproces.
“Iedereen kan leren van dit boek en het snel in de praktijk omzetten. Van business school studenten tot ceo’s, van leken tot experts, van high tech bedrijven tot traditionelere industrieën. Ik geloof oprecht dat er heel wat zaken zijn die we vanuit organisatorisch, cultureel en methodologisch standpunt kunnen verbeteren om de kansen op succes van product- en diensteninnovaties te verbeteren”, concludeert Yoav Nir.