“It started with a joke”, opent Michel het hele verhaal. “We zaten in het zuiden van Frankrijk en begonnen te spelen met het idee het ontbijtconcept van Wioletta aan de Antwerpse Vrijdagmarkt uit te breiden en aan location sharing te doen. De “Goodie Foodie” met ontbijt en lunch maakt later op de dag plaats voor “Maison à deux” en dat dus op dezelfde locatie. Wioletta serveert ontbijt en lunch volgens het concept Goodie Foodie. Dat houdt in: American pancakes, bagels, sandwiches en zo meer. Met alles erop en eraan dus. We herhalen hier het succesverhaal van aan de Vrijdagmarkt in Antwerpen.”
Maison à deux
“Van 17u tot 22u is het dan de beurt aan “Maison à deux”. Samen met mijn team serveer ik dan trendy combinaties waarbij vis en vlees gemengd worden via het Amerikaanse principe “surf & turf”. Maar we bieden ook een klassieke côte à l’os of parelhoenfilet. Ik heb intussen 25 ervaring in de business met mijn bedrijf “Smoke on Wheels”, de Amerikaanse Oklahoma BBQ. Wij doen ook catering bij mensen thuis. Die BBQ staat niet hier, maar we hebben twee ovens die hetzelfde effect sorteren”.
Funkelicious wil ook zo lokaal mogelijk werken. “Wij halen ons vlees hierover bij Tom Van Tricht, een jonge topslager en ons brood bij Mortier achter de hoek. Michel en Wioletta hebben dezelfde visie ook uitgewerkt voor het kindermenu, ontwikkeld op maat en smaak van de kleintjes.