Wie zijn frituur ’t Stad doopt, mag zich ambitieus noemen. “Dat zijn we ook”, zegt Thomas De Bruyn. “Om te beginnen kozen we voor een interieur dat 100% naar Antwerpen verwijst. Onze toonbank verwijst naar de containers in de haven. Op onze sfeerwand zie je de oude reiskoffers die verwijzen naar de geschiedenis van de Red Star Line. En natuurlijk mag het beeld van Brabo niet ontbreken, al hebben we die ook met een knipoog aangepast. Met al deze elementen hopen we de ‘graafste’ Antwerpse frituur te zijn.”
Een decor is niet onbelangrijk, maar het zullen toch de frieten en de snacks zijn die de ambitie moeten waarmaken. Daar neemt Thomas met plezier de handschoen op. “Ik heb al veel jaren ervaring in ‘Fritkot Max’ op de Groenplaats. Ik heb dus wel wat inzicht in het ambacht van frietjes bakken. Ik beloof lekkere verse frituurfrietjes, gebakken met respect voor de traditie. Qua snacks gaan we ook voor de kwaliteit. Dankzij ‘het neusje van de zalm’ in frietland: een frituureiland van zes meter lang, kan de frituur ook snel werken. De klant zal kunnen bestellen aan de toonbank of aan een bestelzuil. Ook dat komt de snelheid zeker ten goede.”
Geurloos
Frituur ’t Stad mikt op de Antwerpenaar, de student en de toerist. “Maar ook de zakenmensen die een snack willen, hoeven niet te aarzelen”, belooft Thomas. “We hebben een luchtzuivering die 4000 m³ lucht per uur kan zuiveren. Geurtjes kruipen dus niet in de kleren. Bovendien hebben we een klein terras én een zijkant waar we de ramen kunnen open schuiven, zodat ook binnen een beetje buiten wordt. Dan halen we bij wijze van spreken de stad en de zon binnen.”
Instagram-muur
Eén van de elementen die zeker toeristen en jongeren zal aanspreken is de ‘Instagramwall’. Want wie wil er nu geen foto van een bezoek vanuit een echte frituur aan het thuisfront laten zien? Dat er op die manier interactie met de klant komt, is voor de frituur een mooie meerwaarde.
Een frituur inrichten met de modernste technieken en een doordacht interieur is voor een jonge ondernemer niet zonder risico. “Het is ook niet evident om als jonge investeerder de nodige kredieten te vinden. Na de pandemie zijn de banken nog voorzichtiger. Maar met mijn ervaring en kennis, is het allemaal toch vlot gelukt. Ik twijfelde geen seconde. Deze zaak is 100% ‘futureproof’. Wij worden een nieuwe parel aan de Antwerpse horecakroon.”