De kledinggroep FNG Group heeft in het boekjaar 2013/2014 een omzet gerealiseerd van 150 miljoen euro. Een en ander is mee het gevolg van een aantal overnames en de opening van nieuwe winkels. De organische groei van de keten bedroeg niettemin toch 12%.
De FNG Group staat voor merken als Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Kaker Bridge, Claudia Sträter en Expresso. De keten is razendsnel gegroeid uit het initiatief van Dieter Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke. De uitbouw van een goed uitgebalanceerde merkenportfolio werd ondersteund door een eigen retailnetwerk met nu 131 winkels en meer dan 1500 multimerkenboetieks. De groep stelt vandaag liefst 900 mensen tewerk.
Met een bedrijfscashflow van 22 miljoen euro wordt de groep ook financieel sterk ondersteund. Daardoor kan ruimte gecreëerd worden voor nieuwe initiatieven. Zo ondermeer de nieuw geplande samenwerking met mode-ontwerper Tim Van Steenbergen die zijn collecties van nu af aan zal laten produceren en verdelen door FNG. Dit betekent overigens ook dat de groep voortaan kiest voor het hogere segment. De eerste gezamenlijke collectie kan dan in januari van volgend jaar op de markt komen. Bij FNG wordt overigens niet weggestoken dat de samenwerking met Van Steenbergen allicht de aanzet kan worden tot nog meer identieke initiatieven. “Wij hebben de organisatie om dit soort dingen te doen”, stelt topman Dieter Penninckx.
De FNG Group wordt vandaag nog aangestuurd vanuit Wilrijk. De groep verhuist evenwel binnen enkele maanden naar Mechelen waar aan het Raghenoplein gekozen werd voor een nieuwbouw.