FLAVR wil foodies bedienen

flavrVier jonge consultants willen met hun online platform FLAVR de markt van de vers huisbereide maaltijden op. Met hun concept is het er hen om te doen goede hobbykoks en klanten bijeen te brengen. Op die manier kun je altijd een maaltijd naar je smaak vinden.

Moos Tits, Oliver Vander Cruysse, Alexander Van Laer en Pere Oriol wonnen onlangs de Accenture Innovation Challenge 2015. Hierdoor kregen zij de kans om hun concept uit te werken tot een volwaardige start-up. FLAVR wil in dit opzicht het online platform worden voor het verkopen en bestellen van vers bereide maaltijden. Hiermee speelt de start-up in op de noden die bij velen leven: namelijk in een druk leven, toch gezond en lekker willen eten. Altijd fastfood is immers geen gezond alternatief.

Het bedrijf biedt een platform aan om vraag en aanbod samen te brengen. De Facebookpagina en ‘coming soon’-website zijn sinds kort gelanceerd en begin 2016 komt FLAVR op de proppen met een mobiele app.

Bedoeling is om in te zetten op het creëren van een heuse gemeenschap van ‘foodies’. Zo kan iedereen op termijn zien, waar in zijn of haar buurt er zich hobbykoks bevinden, die tegen schappelijke prijzen verse huisbereide gerechten klaarmaken. Zo vindt de klant dus – letterlijk – overal een maaltijd naar zijn of haar smaak.

De start-up wil tevens inzetten op hoge voedselstandaarden. FLAVR verkiest daarbij een samenwerkingsmodel boven een confrontatiemodel. Zij kiezen niet voor een confrontatiemodel met bepaalde gevestigde sectoren. Volgens de oprichters vult het bedrijfje een leemte op, die momenteel door de klassieke horeca onbenut bleef. Professionele koks zullen tevens gebruik kunnen maken van het platform.

Momenteel staat het bedrijf nog altijd open voor bijkomende investeerders. Aanvankelijk zal Antwerpen dienen als uitvalsbasis. FLAVR opereert er vanuit de StartIt@KBC incubator.