FIT_Afbeelding

Flanders Investment & Trade start subpagina’s op LinkedIn

Door de jaren heen bouwde Flanders Investment & Trade een omvangrijke community op op LinkedIn. Meer dan 26.000 volgers vinden hun weg naar de pagina. Om ervoor te zorgen dat die bezoekers daar steevast alleen maar relevante informatie en publicaties te zien krijgen, zetten we de opbouw van ons LinkedIn-profiel verder op punt en versterken we onze digitale aanwezigheid op het kanaal.

Flanders Investment & Trade (FIT) heeft een dubbele missie: Vlaamse bedrijven helpen bij hun internationalisering en buitenlandse investeerders aantrekken naar Vlaanderen. Dat zijn twee aparte doelgroepen, wat nu ook op LinkedIn wordt doorgetrokken.

Waar vroeger die dubbele missie op één LinkedIn pagina te vinden was, zal die nu onderverdeeld worden in twee pagina’s. Zo wil Flanders Investment & Trade ervoor zorgen dat bezoekers de informatie vinden die zij nodig hebben. “Een grote stap”, klinkt het bij Dirk Van Steerteghem, afdelingshoofd Internationaal Ondernemen. “We veel geïnvesteerd om van onze LinkedIn-pagina een groot succes te maken en nu starten we opnieuw helemaal van in het begin. Maar we wilden nog meer op maat van onze klanten werken.”

Flanders Trade

Naargelang hun interesses en activiteiten kunnen bedrijven vanaf nu deze subpagina’s volgen. “Op de subpagina FlandersTrade delen we alles wat informatief en inspirerend is voor de Vlaamse exporteurs. Dat doen we in het Nederlands. Denk aan publicaties over het Wereldwijs-magazine, handelsvoorstellen, marktstudies, de Leeuw van de Export, de Exportbeurs en tips om export te stimuleren en ondersteunen”, legt Dirk uit.

Invest in Flanders

Op de pagina Invest in Flanders wordt de omgekeerde beweging gemaakt. Die richt zich tot buitenlandse investeerders met interesse in Vlaanderen. Hier zal de voertaal Engels zijn. “De pagina deelt onder meer interessante nieuwigheden en publicaties over Vlaanderen als innovatieve kennisregio, de Foreign Investment Trophy en campagnes die de troeven van onze regio in de verf zetten bij een internationaal publiek.”

Daarnaast zullen spelers op het internationale handelstoneel een aparte subpagina hebben. Denk aan markten als Australië, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, India, Italië, Maleisië, Nieuw-Zeeland, de VS, de Verenigde Arabische Emiraten en het VK. Maar het kunnen ook regio’s zijn, zoals de Nordics en de Baltische staten. “Op deze landen- en regiopagina’s vind ook lokaal nieuws dat erg interessant kan zijn”, besluit Dirk.

De LinkedIn-bedrijfspagina Flanders Investment & Trade blijft bestaan. Daar wordt algemeen en overkoepelend nieuws over FIT als organisatie en werkgever, strategische initiatieven, Vlaamse beleidsbeslissingen gebracht.

Flanders Investment & Trade (FIT) is hét aanspreekpunt voor internationaal ondernemen in Vlaanderen.