Flanders District of Creativity (Flanders DC), het aanspreekpunt voor ondernemen in de creatieve sector in Vlaanderen, heeft sinds kort een nieuwe site en nu is er een online magazine bijgekomen.
Eind 2016 smolten de expertises en sterktes van Design Vlaanderen en Flanders Fashion Institute (FFI), dat al een zestal jaren geleden in Flanders DC was geïntegreerd, samen in de laatstgenoemde organisatie.
Die eenmaking is nu duidelijk gemaakt met één organisatie, één programma en één naam: Flanders DC. Daarbij horen voortaan ook één website en één online magazine.
De website, ontwikkeld door communicatiebureau Kunstmaan met kantoren in Leuven en Antwerpen, is een praktische gids met tips, informatie en tools voor creatieve ondernemers.
Het online magazine is de opvolger van het papieren designmagazine ‘Kwintessens’ dat Design Vlaanderen na bijna 25 jaar in 2016 stopzette.
Met het online magazine wil Flanders DC de Vlaamse creatieve sector een platform geven, nieuws uit de sector brengen en inspireren rond de zakelijke kant achter creativiteit.
“Voor alle duidelijkheid, het is geen lifestyle magazine maar we brengen nieuws van, over en voor creatieve ondernemers met een focus op hun professionele en ondernemende verhaal. Daarnaast kondigen we ook relevante oproepen voor de sector aan”, zegt Pascal Cools, directeur van Flanders DC.
Sommige artikels zullen naast het Nederlands eveneens in het Engels verschijnen voor internationale promotie van de Vlaamse creatieve sector.
De creatieve sector wordt uitgenodigd om nieuwe realisaties, doorbraken en samenwerkingen kenbaar te maken aan Flanders DC zodat de organisatie hieraan aandacht kan schenken via haar kanalen.
Op die manier hoopt Flanders DC haar missie om creatieve ondernemers uit Vlaanderen te ondersteunen, te promoten en te verbinden, compleet te maken.
Vergeet u ook niet uw verhalen te delen met ‘Made in Antwerpen’?