De Duitse kousenproducent Falke heeft een indrukwekkende brandstore geopend in de Antwerpse Schuttershofstraat. Falke wil sterker internationaliseren en werkt daarom op zijn naambekendheid. Een geprononceerde aanwezigheid in het Antwerpse modecentrum leek daarbij een must.
Falke moet het vooral van zogenaamde beenmode hebben. Het Duitse concern staat al sinds 1895 aan de top. Ook de vierde generatie van het familiebedrijf bouwt op de traditionele waarden van de groep. Het gaat dan vooral om gedegen kwaliteit. Falke opereert vanuit het stadje Schmallenberg en tekende verleden jaar voor een globale omzet van zo’n 225 miljoen euro. De groep stelt 3000 mensen tewerk.
Het management zet in de komende maanden in op een doorgedreven internationalisering van het merk. Daartoe worden in de onmiddellijke buurlanden brandstores opgezet. Die moeten de naambekendheid sterker uitdragen. De Duitsers kozen daarbij doelbewust voor Antwerpen boven Brussel. De commerciële hoofdzetel in België wordt in diezelfde beweging overigens weggehaald uit Brussel en overgebracht naar de nieuwe vestiging in Antwerpen.
Paul Falke kwam de winkel in Antwerpen overigens persoonlijk openen. Waarmee hij meteen ook aangeeft hoe belangrijk hij de vernieuwde strategie ook vindt. De winkel oogt met zijn 85 vierkante meter overigens bepaald blits. Interieurarchitecte Julie Grangé zorgde voor de aankleding.