Het fitnesscenter Fitopia in Edegem draait op volle toeren. Honderden diehards staan er elke dag paraat om de spieren los te gooien. Fitopia bestaat onderhand meer dan 20 jaar en moet zijn reputatie in de brede regio niet meer uitdragen. Zeker in het weekeind is het aanschuiven om er aan de slag te kunnen.
Met 1,5 miljoen euro aan bedrijfsopbrengsten is het bedrijf financieel en commercieel een succes. Dat blijkt uit de jaarrekening die onlangs gedeponeerd werd bij de Nationale Bank. Erik Defillet en Kris Cornelissen dienen daarop weliswaar een beperkt verlies te verwerken maar in de gegeven omstandigheden kan dat relatief snel weggewerkt worden.
Fitopia moet het vooral hebben van opeenvolgende initiatieven die het brede publiek kunnen inspireren. Zo het ballenbad voor volwassenen waar je als sportieveling sociale contacten kunt leggen met tegenspelers, de kinderfeestjes, de vakantiestages, skating, de sauna, wellness, dans enz. Het gaat om de totaliteit van het aanbod. Met Vivabox heeft Fitopia ook de ondernemingen benaderd. Bedrijven kunnen een cadeaubon kopen voor hun personeelsleden.